thomassit0 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei, men hvis du ser det bildet på engadget, så ser du hvor fullstappet den er. Kan hende det var det som gjorde det faktisk. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Har verset en del rykter om det. Noen som vet om iphone 4 skjermen er mindre enn de forrige? 2g, 3g og 3gs var 3,54" for å være nøyaktig. Endret 7. juni 2010 av apegryn Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor "alle" tror at den blir hetende iPhone 4G. For det første: I USA bygger man ut WiMAX som sitt 4G-nettverk. Dette er det Sprint og ikke AT&T som gjør. Hvorfor Apple skulle legge inn en nettstandard som konkurrenten til AT&T bygger ut, er for meg rimelig usannsynlig. For det andre: Det er særdeles lite trolig at neste iPhone da får LTE (som vi bygger i Norge). Per i dag er det vel kun to operative LTE-nett i verden (her må gjerne noen korrigere meg), og det er NetCom i Norge og Telia i Sverige. Ergo: Det er lite trolig at Apple velger et modellnavn som impliserer at deres nye iPhone støtter nettverk som AT&Ts hovedkonkurrent bygger, eller dette litt småsære nettet som foreløpig bare vi skandinaver bruker. Da har jeg mere tro på iPhone HD eller noe slikt. (Til info: den første iPhonen heter jo heller ikke iPhone 2G...) Avansert kallenavn det der: iphone 4g har ingenting med hastighet å gjøre. Det handler om at det er fjerde generasjon iphone. Men nå heter den offisielt iphone 4. Like greit det : ) Endret 7. juni 2010 av apegryn Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Har verset en del rykter om det. Noen som vet om iphone 4 skjermen er mindre enn de forrige? 2g, 3g og 3gs var 3,54" for å være nøyaktig. Etter litt photoshop fant jeg svaret på det selv. Stillbildene er sakset fra apple.com. Litt skuffende : ( OBS: animert GIF, trykk for å se. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Avansert kallenavn det der: iphone 4g har ingenting med hastighet å gjøre. Det handler om at det er fjerde generasjon iphone. Men nå heter den offisielt iphone 4. Like greit det : ) Jeg ser naturligvis poenget med å kalle det "fjerde generasjons iPhone" - men når 2. og 3. generasjon *ikke* har modellnavn i henhold til dette, så er det for meg litt unaturlig å implementere dette på fjerde modell, og i tillegg litt urealistisk, når jeg ikke så for meg at telefonen fikk støtte for 4G mobilnettverk (noe den heller ikke har). Alt i alt, iPhone 4 er et greit navn for Apples nye gadget. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 micro-sim...? er det noen teleselskaper i norge som har det? Det kommer Lenke til kommentar
Noble Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Vurderer å hive meg på iPhone-bølgen nå som den har fått så fantastisk skjerm, men lurer på et par ting: 1) Finnes det en SSH-klient til iPhone OS som kan benyttes uten å jailbreake telefonen? 2) Er det mulig å få fatt i en pen liten skinn lommebok hvor du kan putte telefonen, samt et par kort? 3) Hvordan er det med egenutviklede programmer, kan de installeres uten mye hassle? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Lurer på hvor mye nazi operatørene skal ta for denne, var jo helt vilt til priser i starten da iphone kom til norge. Lenke til kommentar
suggas Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Åssen vil skjermen til iphone 4 være i sammenligning med Samsung Galaxy S super amoled ? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Er det endelig støtte for widgets eller en hjemmeskjerm som kan tilpasses etter eget behov, eller er os'er fremdeles bare en liste over apps? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Åssen vil skjermen til iphone 4 være i sammenligning med Samsung Galaxy S super amoled ? Superamoled er bedre lys og fargemessig, mens iphone 4 skjermen vil være klarere grunnet meget høy pixeltetthet. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Vurderer å hive meg på iPhone-bølgen nå som den har fått så fantastisk skjerm, men lurer på et par ting: 1) Finnes det en SSH-klient til iPhone OS som kan benyttes uten å jailbreake telefonen? 2) Er det mulig å få fatt i en pen liten skinn lommebok hvor du kan putte telefonen, samt et par kort? 3) Hvordan er det med egenutviklede programmer, kan de installeres uten mye hassle? 1) Ja 2) Ja 3) Ja. Du kan også distribuere egenutviklede apps til 100 brukere via "Ad Hoc" distribusjon, altså uten å gå via App Store-godkjenning hos Apple. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Iphone 4 har visst fått en ny feature der du kan legge på bare ved å endre håndgrep: Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Iphone 4 har visst fått en ny feature der du kan legge på bare ved å endre håndgrep: Ja, her ser det ut som at Apple har kopiert fra HTC/Googles Nexus One. De lengste supporttrådene i Googles forum for Nexus One handler om lignende problem: http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=34ae2c179184c33e&hl=en http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=0c0fb2a46ad64955&hl=en Forskjellen er selvsagt at Google har visst om problemet i månedsvis, og driter i å gjøre noe med det, mens Apple etter all sannsynlighet fikser problemet noen har opplevd med iPhone 4 med en software-update i løpet av en ukes tid. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Åssen vil skjermen til iphone 4 være i sammenligning med Samsung Galaxy S super amoled ? Superamoled er bedre lys og fargemessig, mens iphone 4 skjermen vil være klarere grunnet meget høy pixeltetthet. Engadget har testet disse to skjermene mot hverandre. http://www.engadget.com/2010/06/24/iphone-4-retina-display-vs-galaxy-s-super-amoled-fight/ Personlig ville jeg nok foretrukket iPhone 4s skjerm basert på det de skriver i artikkelen, hovedsaklig pga den imponerende pikseltettheten, og fordi den ser ut til å score ca likt på alt annet (marginalt bedre på noen ting, marginalt dårligere på andre ting), i allefall når det gjelder bildekvalitet. edit: redigerte siste avsnitt Endret 26. juni 2010 av Juke Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Noen som vet om iphone 4 skjermen er mindre enn de forrige? Skjermen på iPhone 4 skal være eksakt like stor som på 3GS i følge de tekniske spesifikasjonene på Apples nettsider. Dette ser man ved at de for 3GS sin skjerm oppgir 163 PPI og en oppløsning på 480x320, mens de for iPhone 4 oppgir 326 PPI kombinert med en oppløsning på 960x640. Både antall piksler i henholdsvis bredde og høyde samt PPI-tallet har altså doblet seg, noe som betyr at den fysiske skjermstørrelsen må være den samme som før, hadde den vært mindre rent fysisk ville PPI-tallet for iPhone 4 vært enda høyere. Denne videoen hos Engadget viser forøvrig også at skjermen på 3GS og iPhone 4 har samme størrelse, man ser det når telefonene ligger ved siden av hverandre: http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-pixel-density-examined-video/ edit: rettet første avsnitt Endret 26. juni 2010 av Juke Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 micro-sim...? er det noen teleselskaper i norge som har det? Det kommer Telenor sender til deg om du spør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå