Gå til innhold

Ny iPhone til sommeren!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor "alle" tror at den blir hetende iPhone 4G.

For det første: I USA bygger man ut WiMAX som sitt 4G-nettverk. Dette er det Sprint og ikke AT&T som gjør. Hvorfor Apple skulle legge inn en nettstandard som konkurrenten til AT&T bygger ut, er for meg rimelig usannsynlig.

For det andre: Det er særdeles lite trolig at neste iPhone da får LTE (som vi bygger i Norge). Per i dag er det vel kun to operative LTE-nett i verden (her må gjerne noen korrigere meg), og det er NetCom i Norge og Telia i Sverige.

Ergo: Det er lite trolig at Apple velger et modellnavn som impliserer at deres nye iPhone støtter nettverk som AT&Ts hovedkonkurrent bygger, eller dette litt småsære nettet som foreløpig bare vi skandinaver bruker.

Da har jeg mere tro på iPhone HD eller noe slikt. (Til info: den første iPhonen heter jo heller ikke iPhone 2G...)

Avansert kallenavn det der:

iphone 4g har ingenting med hastighet å gjøre. Det handler om at det er fjerde generasjon iphone.

Men nå heter den offisielt iphone 4. Like greit det : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Har verset en del rykter om det. Noen som vet om iphone 4 skjermen er mindre enn de forrige?

2g, 3g og 3gs var 3,54" for å være nøyaktig.

Etter litt photoshop fant jeg svaret på det selv. Stillbildene er sakset fra apple.com.

Litt skuffende : (

OBS: animert GIF, trykk for å se.

post-83845-1275949579,0567_thumb.gif

Lenke til kommentar

Avansert kallenavn det der:

iphone 4g har ingenting med hastighet å gjøre. Det handler om at det er fjerde generasjon iphone.

Men nå heter den offisielt iphone 4. Like greit det : )

Jeg ser naturligvis poenget med å kalle det "fjerde generasjons iPhone" - men når 2. og 3. generasjon *ikke* har modellnavn i henhold til dette, så er det for meg litt unaturlig å implementere dette på fjerde modell, og i tillegg litt urealistisk, når jeg ikke så for meg at telefonen fikk støtte for 4G mobilnettverk (noe den heller ikke har).

Alt i alt, iPhone 4 er et greit navn for Apples nye gadget.

Lenke til kommentar

Vurderer å hive meg på iPhone-bølgen nå som den har fått så fantastisk skjerm, men lurer på et par ting:

1) Finnes det en SSH-klient til iPhone OS som kan benyttes uten å jailbreake telefonen?

2) Er det mulig å få fatt i en pen liten skinn lommebok hvor du kan putte telefonen, samt et par kort?

3) Hvordan er det med egenutviklede programmer, kan de installeres uten mye hassle?

;)

Lenke til kommentar

Vurderer å hive meg på iPhone-bølgen nå som den har fått så fantastisk skjerm, men lurer på et par ting:

1) Finnes det en SSH-klient til iPhone OS som kan benyttes uten å jailbreake telefonen?

2) Er det mulig å få fatt i en pen liten skinn lommebok hvor du kan putte telefonen, samt et par kort?

3) Hvordan er det med egenutviklede programmer, kan de installeres uten mye hassle?

;)

1) Ja

2) Ja

3) Ja. Du kan også distribuere egenutviklede apps til 100 brukere via "Ad Hoc" distribusjon, altså uten å gå via App Store-godkjenning hos Apple.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Iphone 4 har visst fått en ny feature der du kan legge på bare ved å endre håndgrep:

Ja, her ser det ut som at Apple har kopiert fra HTC/Googles Nexus One. ;) De lengste supporttrådene i Googles forum for Nexus One handler om lignende problem:

http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=34ae2c179184c33e&hl=en

http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=0c0fb2a46ad64955&hl=en

Forskjellen er selvsagt at Google har visst om problemet i månedsvis, og driter i å gjøre noe med det, mens Apple etter all sannsynlighet fikser problemet noen har opplevd med iPhone 4 med en software-update i løpet av en ukes tid. ;)

Lenke til kommentar

Åssen vil skjermen til iphone 4 være i sammenligning med Samsung Galaxy S super amoled ?

Superamoled er bedre lys og fargemessig, mens iphone 4 skjermen vil være klarere grunnet meget høy pixeltetthet.

Engadget har testet disse to skjermene mot hverandre.

http://www.engadget.com/2010/06/24/iphone-4-retina-display-vs-galaxy-s-super-amoled-fight/

Personlig ville jeg nok foretrukket iPhone 4s skjerm basert på det de skriver i artikkelen, hovedsaklig pga den imponerende pikseltettheten, og fordi den ser ut til å score ca likt på alt annet (marginalt bedre på noen ting, marginalt dårligere på andre ting), i allefall når det gjelder bildekvalitet.

edit: redigerte siste avsnitt

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Noen som vet om iphone 4 skjermen er mindre enn de forrige?

Skjermen på iPhone 4 skal være eksakt like stor som på 3GS i følge de tekniske spesifikasjonene på Apples nettsider.

Dette ser man ved at de for 3GS sin skjerm oppgir 163 PPI og en oppløsning på 480x320, mens de for iPhone 4 oppgir 326 PPI kombinert med en oppløsning på 960x640.

Både antall piksler i henholdsvis bredde og høyde samt PPI-tallet har altså doblet seg, noe som betyr at den fysiske skjermstørrelsen må være den samme som før, hadde den vært mindre rent fysisk ville PPI-tallet for iPhone 4 vært enda høyere.

Denne videoen hos Engadget viser forøvrig også at skjermen på 3GS og iPhone 4 har samme størrelse, man ser det når telefonene ligger ved siden av hverandre: http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-pixel-density-examined-video/

edit: rettet første avsnitt

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...