Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar data gone bad

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny pc for et par måneder siden som jeg nylig reformaterte pga et absurd og plagsomt problem. PCen min ble bedre i to-tre dager etter reformateringen, men har begynt å blitt rar igjen. Jeg har prøvd å uninstallere et par ting som jeg ikke trenger, reformatert som jeg nevnte og scannet pcen for virus flere ganger.

Det som skjer er at PCen kan kjøre i alt fra fem minutt til tjue sekunder hvor den kjører kjemperaskt, for så å ha noe fra to til tre minutt med det motsatte, like før den fryser helt. Det skjer som oftest mens jeg spiller spill, men har begynt å skje selv i standby modus. Og den takler til tider ikke engang 123spill.

Det er en Acer Aspire 5536G uten noen modifikasjoner på.

Skjerm 15.6" HD LED LCD 1366x768

AMD Turion X2 RM-74 (2.2 GHz)

ATI Mobility Radeon HD 4570

4GB Memory

320GB HDD

Forresten, når jeg skriver inn i google toolbar kan den plutselig hoppe over til andre steder som addressefeltet eller gå til besøkte sider.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes nok det lukter malware/virus ennå jeg.

Kjører du noe annet enn en standard virusvarsler?

Hvis ikke så finnes det flere bra malware programmer der ute. Spybot Search & Destroy er et av de. Det har også et resident shield(Tea Timer) som passer på registeret ditt hvis man er paranoid. Jeg kan anbefale Tea Timer da det ikke lar noe program editere registeret uten din tillatelse. Læringsterskelen er dog litt høy men hvis man tar seg tid til å sjekke de programmene som vil ha netttilgang så skal det fryktelig mye til for at du får problemer.

Kan du sjekke hvilken prosess som tar mest ressurser når disse henga opptrer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...