xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Pappa har et eget byggelederfirma, og "firma" skal gå til innkjøp av en Mac. Problemet er at firmaet har allerede en historie med mange Pc-kjøp (3stk bare siste to årene), men ingen Mac. Jeg trenger argumenter for at et byggeleder firma trenger en mac istedenfor en Pc, som holder til spørsmål fra revisoren. Hva gjør firmaet: En byggeleder har som ansvar å sjekke byggeplasser sånn at ting foregår på riktig måte. Han kommer innom byggeplassen 1-5 ganger i uka og går en runde på byggeplassen før han leder et møte. Han tar masse bilder på byggeplassene (ingen redigering) og han sender kanskje 30 mailer om dagen. Som dere kanskje har skjønt er det jeg som skal bruke denne macen, men det vet ikke revisor. Jeg har skal ha meg mac fordi det er bedre til Adobe programmer osv.. som er hva jeg driver og utdanner meg til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvorfor skal han ha en Mac? Han velger selv hva han skal kjøpe, og jeg ville kalt Mac et direkte bomkjøp til det bruket en byggeleder trenger. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Hvorfor skal han ha en Mac? Han velger selv hva han skal kjøpe, og jeg ville kalt Mac et direkte bomkjøp til det bruket en byggeleder trenger. les alt da er sønnen som skal bruke den Endret 22. mars 2010 av nilzern Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er jo enkelt og legge inn bilder på mac, og programmet mail som følger med er supert. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ahh, men ser fortsatt ikke den store fordelen med Mac. Eneste argumentet jeg kan komme på er at Mac er robuste og fungerer bra om ikke bedre til faren sitt bruk. Har du lyst på en Mac så er det vel bare å si det, så velger kjøperen selv om han vil bla opp. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Kan det oppstå fiktive problemer til angående at macen skal inn på et nettverk? Historien må være troverdig Kom på en liten ting selv. Macbook Pro har mye bedre batteri kapasitet, og da kan man spille litt på at han beveger seg hele dagen i jobben Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Tror du tuller igjen, Macbook Pro har ikke bedre kapasitet enn andre dyrere Windows-maskiner. Nærmeste du kommer et saklig argument må være at du har mer lyst på en Mac og at den fungerer veldig bra til begges bruk. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Vet ikke om det er jeg eller du som misforstått. Jeg snakket om batteriet, og der trodde jeg apple var et stykke forann windows Pcer? Når vi snakker prisnivå på 18-19 tusen kroner. En ting er sikkert, den skrur seg på kjapt, så man kan "sende en kjapp mail fra bilen". Endret 22. mars 2010 av Hidephix Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har enda ikke støtt på en bærbar PC som har bedre batterikapasitet enn MBP. Men nå bruker jeg ikke så mye bærbare PC-er heller da.. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvertfall ikke samme energitetthet i batteriet. Og antall ladecycler. Batteriet er et stort pluss på MBP. Lenke til kommentar
Brack Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Revisor kommer ikke til å spørre hva Mac'n brukes til. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Revisor kommer ikke til å spørre hva Mac'n brukes til. Nå vet ikke jeg hvem du er som kommer med en sånn påstand, mye mulig at du har rett. Men pappa kjøpte en gang videokamera, TV og DVD-spiller på firma, da ble det spørsmål om hva det ble brukt til ihvertfall. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Da ble problemet mitt løst Brukte batteriet og at den skrur seg på fortere, og da var han enig at det holdt. Bare forklarte det på en bra måte. Til sommeren blir det en splitter Macbook Pro 15" Lenke til kommentar
Brack Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Revisor kommer ikke til å spørre hva Mac'n brukes til. Nå vet ikke jeg hvem du er som kommer med en sånn påstand, mye mulig at du har rett. Men pappa kjøpte en gang videokamera, TV og DVD-spiller på firma, da ble det spørsmål om hva det ble brukt til ihvertfall. Jeg studerer revisjon. Men, nå er det litt forskjell på en PC og videokamera, TV og DVD-spiller....... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Da ble problemet mitt løst Brukte batteriet og at den skrur seg på fortere, og da var han enig at det holdt. Bare forklarte det på en bra måte. Til sommeren blir det en splitter Macbook Pro 15" Grættis! Du blir nok ikke skuffa. Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Svindler! Denne tråden handler om "hvordan slippe betale moms på noe som er momspliktig". Utrolig at det er så mange som kommer med tips til hvordan de skal få til dette. Skjønner dere ikke at dette er ulovlig og at det faktisk er dere (staten) som snytes for penger her. Jeg rapporterer dette. Lenke til kommentar
Kruuger Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Svindler! Denne tråden handler om "hvordan slippe betale moms på noe som er momspliktig". Utrolig at det er så mange som kommer med tips til hvordan de skal få til dette. Skjønner dere ikke at dette er ulovlig og at det faktisk er dere (staten) som snytes for penger her. Jeg rapporterer dette. oh u Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Staten tar alt for mye, fra alt annet. Slutt og whine pga. du ikke får sjansen kjære Kristoffer. Husk; Kanskje du får muligheten en dag også? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Omgåelsen av MVA-loven er brudd på norsk lov og dermed også på våre retningslinjer. Tråden stenges. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg