the_last_nick_left Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Og de to neste setningene sier: Humans and other primates are not as susceptible to excitotoxins as rodents; therefore, it is problematic to make conclusions about human safety from high-dose excitoxin response in rodent studies.[87][88] Increases in blood plasma levels of aspartic acid after ingestion of aspartame are insufficient to cause concern for human subjects researchers. Den artikkelen konkluderer tross alt med at "Aspartame has been found to be safe for human consumption by more than ninety countries worldwide,[8][9] with FDA officials describing aspartame as "one of the most thoroughly tested and studied food additives the agency has ever approved" and its safety as "clear cut".[10] The weight of existing scientific evidence indicates that aspartame is safe at current levels of consumption as a non-nutritive sweetener.[11]" Så er det selvfølgelig opp til hver enkelt av oss om vi velger å stole på de referansene Wikipedia gir, men jeg spiser hvertfall min skyr uten bekymring.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) På wikipedia kan hvem som helst legge inn hva som helst, så det er ikke til å stole på. Jeg kunne endre solas overflatetemperatur til 500 grader celsius i artikkelen om "the sun", og det gikk 2 dager før det ble endret tilbake. Påstander som ikke er understøttet av forskning (dvs artikler i anerkjente legemiddeljournaler) gidder jeg hvertfall ikke høre på. Endret 23. mars 2010 av Bytex Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det var nettopp derfor jeg sa: Så er det selvfølgelig opp til hver enkelt av oss om vi velger å stole på de referansene Wikipedia gir. og ikke bare wikipedia i seg selv.. Men vi er da enige, så hvorfor gidder jeg egentlig å krangle? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Fordi at dere er kranglefanter. et søk på youtube etter aspartame avslører mye interssant informasjon, nesten alt av kritisk natur, foreslår at dere som er såpass frisinnet og åpen for nye impulser tar dere et søk. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Ebeneser, hvilken del av utsagnet: På Youtube ( ) kan hvem som helst legge inn hva som helst, så det er ikke til å stole på. Påstander som ikke er understøttet av forskning (dvs artikler i anerkjente legemiddeljournaler) gidder jeg hvertfall ikke høre på. var det du ikke forstod? Endret 23. mars 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
SML Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Fordi at dere er kranglefanter. et søk på youtube etter aspartame avslører mye interssant informasjon, nesten alt av kritisk natur, foreslår at dere som er såpass frisinnet og åpen for nye impulser tar dere et søk. Youtube ja, mye pålitelig der ... Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ja, det er jo forutsett at man evner det å tenke kritisk selv, det er selvsagt ikke like lett om man har forgiftet hele systemet sitt med aspartam og fluor. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ebeneser, hvilken del av utsagnet: På Youtube ( ) kan hvem som helst legge inn hva som helst, så det er ikke til å stole på. Påstander som ikke er understøttet av forskning (dvs artikler i anerkjente legemiddeljournaler) gidder jeg hvertfall ikke høre på. var det du ikke forstod? Er ingenting på youtube understøttet av forsking? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Har du noen veldokumenterte tilfeller av aspartamforgiftning å komme med? Lenke til kommentar
SML Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Uten noen kildehenvisninger, og en rask titting innom profilen/innleggene dine, har jeg vansker for å tro det du sier. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Har du noen veldokumenterte tilfeller av aspartamforgiftning å komme med? Har du noe veldokumenterte tilfeller av bevis for at aspartam er ufarlig? Uten noen kildehenvisninger, og en rask titting innom profilen/innleggene dine, har jeg vansker for å tro det du sier. Veldig relevant for denne tråden. Det eneste dere vil akseptere er uansett en mann i hvit frakk fra folkehelseinstituttet som pusher den offisielle linjen. *edit* mann med hvit frakk, ikke hvit mann med frakk. Endret 23. mars 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 føste treff på youtube http://www.youtube.com/watch?v=pvFRLIjOLOU Lenke til kommentar
SML Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Har du noen veldokumenterte tilfeller av aspartamforgiftning å komme med? Har du noe veldokumenterte tilfeller av bevis for at aspartam er ufarlig? Uten noen kildehenvisninger, og en rask titting innom profilen/innleggene dine, har jeg vansker for å tro det du sier. Veldig relevant for denne tråden. Det eneste dere vil akseptere er uansett en hvit mann i frakk fra folkehelseinstituttet som pusher den offisielle linjen. Bevisbyrden hviler på påstanderens skulder, vet du ikke det, gidder jeg ikke diskutere med deg lenger. Angående relevanse i forhold til å sjekke profilen din, finner jeg troverdigheten din liten med de kontroversielle meningene du har ... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Med tanke på at fedme og fedmerelaterte sjukdomar er den største helserisikoen i den vestlige verden i dag så skal det mykje til at aspartam er så veldig farlig. Og om alternativet er vanlig sukker så er nok sannsynligheita for at du døyr fedmerelaterte sjukdomar langt større en sannsynligheita for at du døyr av aspartam forgiftning. Det beste er sjølvsagt å i størst mulig grad unngå både sukker og kunstige søtningstoffer. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 http://www.youtube.com/watch?v=S8kgJfw699E&feature=related Med tanke på at fedme og fedmerelaterte sjukdomar er den største helserisikoen i den vestlige verden i dag så skal det mykje til at aspartam er så veldig farlig. Og om alternativet er vanlig sukker så er nok sannsynligheita for at du døyr fedmerelaterte sjukdomar langt større en sannsynligheita for at du døyr av aspartam forgiftning. Det beste er sjølvsagt å i størst mulig grad unngå både sukker og kunstige søtningstoffer. Det er ingen som har veid fordelene\ulempene mot hverandre, ingen. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 http://www.youtube.com/watch?v=ErngurkB3J0&feature=related Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Vennligst saklig diskusjon, takk! En del poster fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå