mamruoc Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei, Nå som min Linksys WRT-54GL synger på siste vers, leter jeg etter en god N-router. Før gjaldt var det Linksys som gjaldt, nå er jeg ikke sikker lenger. Design er ikke så veldig viktig da den skal være skjult, så hvis antenner som stikker ut hjelper mye, går jeg for dette. Den bør helst ha mulighet for "god" QoS. Multiple antenner/AP er ikke å forakte. Noen som har anbefalinger på lur? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 DIR-655 er en meget god router ifra DLINK. Var tidligere veldig imot DLink sitt oppsett på rutere og slikt, men nå har de kommet med en god løsning. DLink har også en ruter som ligger over denne, husker ikke navn eller gidder ikke å finne. Den over har quadband som er det den har ekstra. DIR-655 har 5 gigabit porter, 1-WAN og 4-LAN. 3 antenner som sikrer god rekkevid og stabil tilkobling til trådløs. Støtter N-teknologien opp til 300 mbit. Ikke som enkelte N-rutere som bare har 150 mbit. Denne har en veldig god QoS, som gir deg utrolig mange muligheter, eller så kan du la ruteren gjøre dette av seg selv. Men tabeller for manuell oppføring har de også lagt i firmwaren for å kunne tilpasses bedre til dine behov. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg er nå fremdeles ikke veldig glad i D-Link, mest pga av dårlig support da. Det beste av det beste er pr idag Netgear WNDR3700 med Linksys WRT610N like etter. Det er spesielt eksepsjonelt god dekning på disse routerne som gjør at de kommer høyt anbefalt, men de er også av de teknisk mest avanserte routerne i denne prisklassen hvis man bryr seg om sånt. Lette og sette opp er de og. Lenke til kommentar
mamruoc Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Tusen takk for tilbakmeldinger, jeg setter veldig stor pris på dette! DIR-655 er en meget god router ifra DLINK. Jeg har hørt mye godt om denne, men har vært i samme båt som deg og holdt meg langt unna alt som har med D-Link å gjøre. Skal ta en titt allikevel. Det beste av det beste er pr idag Netgear WNDR3700 med Linksys WRT610N like etter. Jeg har sett på Netgear WNDR3700, det sies at den er kun stabil når man slår av USB samt at QoS ikke er like god som på D-Link'en. Jeg trenger ikke USB, men kunne godt tenkt meg en noenlunde god QoS motor. Har sett på Linksys WRT320 (eller var det 310)? Mange som melder om mye bug i firmware'ene. Er redd Cisco har gjort Linksys dårligere... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har lest mye bra om 8 serien til D-Link, for meg betyr det null niks siden jeg ikke vil handle av et firma som ikke har en support avdeling men du kan jo sjekke det ut siden du tydeligvis like å leve litt på grensa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå