Gå til innhold

Problem ved omstart :(

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått nytt hovedkort og prosessor (MSI K7N2 delta og 2500+) med tilhørende ram (2x256mb twinmos 3200). Alt virker helt topp, men med en liten irriterende sak når jeg starter om! Når maskina starter om så begynner maskina og pipe og sier at det er noe galt med minnet (det fulgte med en brakett til å feste bakpå maskina som har fire lys, som gir forskjellige "koder" for eventuelle feil under bootingsekvensen.) Det eneste som hjelper da, er å skru av maskina ved å skru av PSU (dersom jeg bruker resetknappen så bare starter bootingsekvensen på nytt for deretter bare å begynne å pipe). Når jeg NÅ skrur maskina på igjen, virker alt som smurt, men med en enkel omstart starter pipinga igjen..

har prøvd å ta minnebrikkene inn og ut uten hell.. Kan en bios oppdatering gjøre susen?

En annen litt merkelig ting, er at prosessoren faktisk er kaldere (42-43 grader) når vifta står på minimum (1700 o/min), enn når den står på max (3500 o/min). Da er den 48-49 grader. Gjør meg ikke noe egentlig, ettersom det er digg med stille maskin.. Noen som kan forklare fenomenet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trolig at en bios-oppdatering hjelper ( kortet har et minneproblem ), men vær obs på følgende:

---> Version 7.2

1. Only for K7N2 Delta-ILSR

2. This BIOS cannot be used on K7N2 Delta-L <---

...lurt å sjekke nøyaktig hvilken utgave man har, at det ikke ender med dødt kort :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...