Gå til innhold

Hei Trenger hjelp i min srbeid situasjon

Anbefalte innlegg

eg står i en Arbeidsituasjon. der jeg er Budsjåfør for ett firma. vi jobber omtrent hver dag mer enn 9 timer dag. eg har kopi av en god del timelister. siste 3 mnd aldri vært ferdig før 18:00 om dagene. begynner i 8-9 tiden.

saken e at eg var uheldig og fikk inndratt førekortet i en forbikjøring for snart 4 uker siden. i en sistuasjon til feil tid til feil sted kunne skjer hvem som helst. eg har snakket med Lennsmann for min bydel og dem sier eg for førerkortet igjenn mellom 3 til 6 mnd. nå har det snart alt gått 1 mnd. men problemt er at eg e nektet av arbeidsgiver og komme på jobb. det har fungert fint med meg kollega i 3 uker som sidemann.

Eg har også kontrakt med firmaet som fast stilling. eg skjønner at eg ikkje oppfyller kravene som sjåfør mildertidg. men førerkortet er ventet til bake mellom 28 mai og 28 august. datoen hos politi juristen er bare ikke fastslått ennå.

men eg mener det at Arbeidsgiver har ikke lov og nekte meg å komme på jobb mot en kontrakt. når han har sidemanns stillinger og ringevikarer uten førerkort i arbeid. . eg står rådløs og måløs oppgitt og frustrert og trenger litt hjelp.

Vi løfter tunge løft hele dagen ofte over 100kg flere adresser på rutene våres. sjåførerene på klasse C1 lastebilene jobber fra 07- 08 tiden om morgene og ofte til natten. flere ganger for uken. nå er jeg lei av og bli trakasert og herset med av disse.. eg har alltid stilt på jobb og ikke forlatt arbeidsplassen før alt var gjort. alltid høffelig mot kunder og lager personell.

men jeg kommer ingen vei med verken Arbeidsgiver eller medeieren i firmaet. begger har ett enormt temprament og hisser seg helt unødvendig under hver samtale jeg har hatt med dem. har også vitner til da. jeg hadde på høytaler på tlf framfor mine vitner.

ene saken gjalt at lønnen var sen 2 ganger på rad med sammeunnskyldninger. og når eg spurte etter 4 dag sinket. så sa medeier i firmaet så mine vitner hørte. at han Dreit null oppi mine prinsipper med lønn til rett tid. og egentlig dreit null opp meg. da valgte jeg bare og legge på samtalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke noe grunnlag til å sparke deg eller ikke la deg jobbe. Om du er hemmet i å gjøre det du egentlig er ansatt for, men har arbeidskontrakt, og kan gjøre andre ting, så skal du få andre oppgaver så lenge.

Dette gjelder egentlig alle yrker, om jeg husker riktig. Begge veier. Om en fotballspiller er skadet, og vil bli ute av stand til å spille mer i en periode, så kan ledelsen velge å sette spilleren til andre oppgaver i klubben så lenge, om dette er oppgaver som er gjennomførbare.

Men du får fortsatt lønn? Og så lenge du gjør det, så har du vel egentlig ikke noe å klage over.

Lenke til kommentar

Vel, du kan i hvert fall ikke vikariere som norsklærer i mellomtiden...

Kanskje du bør kontakte noen som kan hjelpe med det juridiske.

Lønn for eg ikkje. eg går på Timeslønn. har sendt mail til Arbeidstilsynet. Nå er det en tur på Nav og høre med dem. dette e 3dje dag jeg er nektet på jobb.

eneste unnskyldning jeg for er at jeg ikkje oppfyller ene punktet i kontrakten som sjåfør. men sidemenn bruker vi.Og ringevikarer bruker vi. Kontrakt har jeg også på 100% fast stilling. oppsigelese har jeg heller ikke fått..

oppgitt!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...