abene Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Google har satt i gang et prosjekt som skal gjøre det mulig å kjøre WebGL-grafikk i Chrome uten behov for OpenGL-drivere. Les mer Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Oooooo, dette kommer til å bli noe jeg liker ! Men, kan hende reklame blir litt (mye) intenst? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er bra, for Intel er så kjipe at de ikke har OpenGL på Ultramobile-chipsettene sine. Så kanskje jeg får skvist ut litt HTML5 på netbooken også. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hmm, tøft nok, men jeg liker ikke at Google vil flytte alt ut på nettet. Er vel opplagt at det går den veien, men jeg liker det ikke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hmm, tøft nok, men jeg liker ikke at Google vil flytte alt ut på nettet. Er vel opplagt at det går den veien, men jeg liker det ikke. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) men målet er at Google Chrome skal kunne kjøre WebGL-innhold (3D-grafikk) under Windows uten behov for OpenGL-drivere, noe som per i dag ikke er noe problem under OS X eller Linux. At? Endret 23. mars 2010 av Spetsnaz Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg regner med at det er snakk om en software implementasjon av OpenGL? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg regner med at det er snakk om en software implementasjon av OpenGL? Nja mer et lag slik at man kan bruke OpenGL ES 2.0 selv om man ikke har opengl drivere.. da bruker OpenGL ES 2.0 d3d istede. Tar jeg helt feil når jeg sier at dette ikke er noe problem med mindre man har intel kort? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hmm, tøft nok, men jeg liker ikke at Google vil flytte alt ut på nettet. Er vel opplagt at det går den veien, men jeg liker det ikke. Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke vil oppbevare all informasjon om meg på servere i USA eller Kina eller andre korrupte land. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Og hva har det med å kunne lage spill/grafikk i webgl å gjøre? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Google flytter sakte, men sikkert alt ut på nett. Google Docs, Gmail, Google Maps, Chrome OS (ikke minst) etc etc. Nå er det altså 3D som står for tur. Alt skjer trinn-for-trinn, og folk synes det er dritfett. Og for all del, jeg er tilbøyelig til å være enig i at det er kult å kunne gjøre alt så lenge man har en nettleser. Men plutselig sitter man med hele livet sitt lagret på eksterne servere, uten å vite hvem som kan ha innsyn i filene dine (jf. det som skjedde i Kina for litt siden). Det er ukult. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ingen som tvinger deg til å bruke noen av løsningene, og webgl gjør bare det som allerede er tilgjengelig bedre. Flash og java har gjort det samme i årevis, bare dårligere, uten at noen har klaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå