Gå til innhold

iMac 27" og spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med iMac en er hovedsakelig oppløsningen på skjermen og skjermkortet som er valgt, dvs 4670.

Velger du skjermkortet som er hakket kvassere 4850 så beveger du deg mot spillbart , men jeg vil påstå at om du skal spille så er det bedre å gå ned i skjermstørrelse så du kan benytte deg av feks 1920 x 1080 som Native oppløsning noe som er langt mer optimalt enn den høyeste oppløsningen på di største skjermene.

 

Uansett så er det andre momenter som gjør at iMac'en neppe blir en god spillmaskin :

 

*Skjermkortet henger en generasjon etter, det siste nå er 5xxx serien hos Ati og kommende 300 og 400 serie hos Nvidia.

*Relativt lite minne for 2010, oppgradering til feks 8Gb er relativt dyrt også (varierer fra 1700kr til 5000 - 11000 kroner for 16Gb).

 

Konklusjonene min er at dette vil fungere til spilling, men regn med å måtte kjøre relativt eldre spill for at det skal gå bra.

Lenke til kommentar

Den fungerer utmerket til spilling. Har så vidt prøvd Crysis og opplevde ingen problemer. BioShock 2 og Mass Effect 2 kjører også på så godt som maksimum. Battlefield Bad Company 2 er helt perfekt på den store skjermen :)

 

Den fungerer utmerket til spilling. Har så vidt prøvd Crysis og opplevde ingen problemer. BioShock 2 og Mass Effect 2 kjører også på så godt som maksimum. Battlefield Bad Company 2 er helt perfekt på den store skjermen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har tenkt på det samme. Men er en Mac verdt 20.000kr? Har en ok pc fra før av som trenger ikke å oppgraderes med mye før jeg får en bra spill pc igjen(regner med at det vil koste meg 8-9000kr for å oppgradere). Men det frister med Mac pga design, og at det frister grådigt å fjerne vekk kabinettet som tar stor plass.

Lenke til kommentar

Ingen kjøper Mac for spill, eller laptop for spill. Du får veldig lite spillytelse for pengene.

 

Flere enn du skulle tro kjøper faktisk mac for å spille med. Ikke laptop, men her snakker vi om iMac. Og du får faktisk ganske bra spillytelse. I tillegg en griselekker skjerm som tar liten plass og er helt fantastisk å se på. Kan ikke si annet enn at du kan med trygghet velge 27" med i5/i7 til spill. OSX til alt annet, Windows 7 via Boot Camp for spilling. Det er veldig lite hassle, kun snakk om å restarte når du skal spille. Gjør det hver dag.

 

Underskrevet meg! Og lagt ved et lite bilde i tillegg..

post-212640-1271811080,7401_thumb.jpg

Lenke til kommentar

iMac 27" kommer med et ATI HD4670.

 

3DMarks 06: 11.211

 

Vantage: P 6.490

 

15.800kr

 

 

 

Min PC 24" (E8400 og HD4890)

 

3DMarks 06: 18.000 (Er ikke mindre ihvertfall, men gidder ikke å hente målingene)

 

Vantage: P 14.810

 

Koster rundt 6.000kr ny per dags dato.

 

 

Så NEI! iMac er ikke en gamer! Du er heldig om du klarer å dra Crysis på Low med det skjermkortet!

Lenke til kommentar

Jeg er enig at en kan få en maskin som yter mye bedre i spill til en lavere pris, men prisen du har på Imacen er feil.

http://store.apple.com/no/browse/home/shop_mac/family/imac

15490 kr har AMD 4850 kort.

 

Men når det gjelder generell prissammenligning så blir det helt feil å sammenligne med en 24" (antar det er billig TFT-skerm) skjerm med 1920 x 1200/1080 oppløsning med 2560 x 1440 IPS-panel.

Lenke til kommentar

Jeg er enig at en kan få en maskin som yter mye bedre i spill til en lavere pris, men prisen du har på Imacen er feil.

http://store.apple.c...mac/family/imac

15490 kr har AMD 4850 kort.

 

Men når det gjelder generell prissammenligning så blir det helt feil å sammenligne med en 24" (antar det er billig TFT-skerm) skjerm med 1920 x 1200/1080 oppløsning med 2560 x 1440 IPS-panel.

 

16000 for et middelklasse-kort fra 2008! You go girl!

 

Edit: Tror denne linken sier litt om spillkraften.

 

https://prisguiden.no/produkt/97405

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri sagt at Imac har raskt skjermkort. Det jeg sa var at Imac til 15490 ikke har HD4670 (som du skrev), men 4850. Jeg er også enig at Imac ikke er en spillmaskin, men den har derimot andre veldig sterke sider som f.eks skjermen. Skal du ha en skjerm med 2560 x 1440 oppløsning og ISP-panel så må en opp i over 7000 kr. http://old.prisguide.no/product.php?productId=123926&cat_id=29 Og det er over halvparten av hva en 27" Imac koster.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...