Milla_h Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) På min 307 (2001) har jeg i vinter hatt problemer med bakluka. Trodde først det var kulda og at denne var fryst fast. Har smurt låsen flere ganger og silikon på lister, men dette hjalp ikke. Nå har jo kulda gitt seg, så har for lengst utelukket at dette var grunnen. Problemet begynte med at når jeg forsøkte å åpne ved å ta i håndtaket kommer "låselyden", men det skjer ikke noe mer. Andre ganger har jeg fått den opp, men den har vært vanskelige få i lås når jeg har forsøkt å lukke den. (Har jo også vært noen ganger ting har virket som det skal). Nå har også denne "låselyden" forsvunnet, slik at det nå ikke er noen reaksjon i det hele tatt når jeg forsøker å åpne bagasjerommet. Det er jo heller ikke nøkkelhull eller andre mulilgheter for å åpne bagasjerommet, noe som i seg selv virker temmelig idiotisk i mine øyne... Noen ideer om hva som er galt og hvor mye en reparasjon vil koste? Endret 22. mars 2010 av Milla_h Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Kan ikke være veldig mye til hjelp, men jeg aner at denne bilen har noenlunde samme mekanisme som endel andre nyere biler; det som skal være lukeåpneren (den du trykker på for å åpne luken) er egentlig bare en bryter som får en liten motor til å åpne låsen. Denne motoren er gjerne integrert inn i låsemekanismen, og byttes gjerne som en felles enhet. Om det er den som er gåen, vil jeg gjette at den koster et sted mellom 1.500 og 3.000,- pluss rundt en times arbeid (1.000,-). Vær obs at dette bare er gjetting, og timepriser varierer endel. Vil i utgangspunktet anbefale deg å gå til merkeverksted, eller iallfall et verksted som kjenner merket. Er veldig enig med deg; det er temmelig idiotisk at det ikke er mulig å åpne luken "mekanisk". Hadde samme løsning på forrige bilen vår (2001 modell Citroen) og på vår nåværende (2004 Opel). Grei løsning når alt funker greit, utrolig frustrerende når batteriet er flatt eller evt låsen ryker... Tror det kalles fremskritt Endret 22. mars 2010 av fikse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå