ice3d Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 En venn av meg har store problemer med laptop'en sin. Jeg hadde tenkt til å kjøre combofix og hijack this på maskina, men når jeg trykker på en exe-fil, så får jeg bare spørsmål om å velge fra listen over hvilket program som skal åpne .exe fila. Pc'en gjenkjenner altså ikke exe-filer. Jeg får da heller ikke mulighet til å kjøre Norman som er installert på maskina. Jeg forsøkte å kjøre en online virusscan, men ble da måtte jeg godta en active x kontroll, og det får jeg heller ikke muligheten til (selv om jeg har resatt hele explorer). Explorer er forøvrig også det eneste programmet jeg får lov til å kjøre. Jeg kan heller ikke skrive cmd i kjør-vinduet. Men jeg får tilgang dersom jeg skriver command.com. Verdien i registeret for å kjøre exe-filer ser ut som standard. Hva skal jeg gjøre? Har jeg mulighet til å gjøre noe mer med registeret for å løse dette kanskje? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvilket OS kjører maskinen? Om det er Windows XP, kan det være verdt å ta en titt her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Start opp maskinen i sikkermodus. Trykk [F8] under oppstarten og du vil få en liste. Velg som sagt sikkermodus og prøv å kjøre antivirus derifra. Lenke til kommentar
ice3d Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Glemte den infoen.. Ja, den kjører XP. Og jeg har forsøkt å starte den opp i last good known configuration og sikkermodus, men fortsatt så får jeg ikke lov til å kjøre noen programmer (med untak av internet explorer). Jeg kan forsøke den exe-fiksen som du foreslår kataton, men jeg er redd den bare fikser opp på det ene stedet i registeret som jeg allerede har sjekket. Har googlet litt på dette problemet, men har ikke funnet noen løsning enda. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 http://filext.com/faq/broken_exe_association.php Les her og se om det funker Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Alt. Sørg for at du kan se filendelser, endre combofix.exe til combofix.com Lenke til kommentar
ice3d Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Etter at jeg hadde testet denne pc'en på nettet hjemme, så fikk jeg en mail fra Ventelo Abuse som sa at jeg hadde maskin(er) som var infisert av Pushdo. Jeg googlet litt etter pushdo og fant et veldig interessant case study fra trend micro om Pushdo (anbefales å lese igjennom!) Jeg kjørte regfixen som submit foreslo og da fikk jeg .exe-assocation tilbake. Så lette jeg i systemmapper og registeret på steder som trend micro skrev at Pusho la til filer. Deretter fikk jeg kjørt igjennom pcen med antimalware, slik at det fikk rensket opp resten... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Vil du ha grundigere sjekk så følger du veiledningen som er linket øverst i signaturen min Hopp over MBAM og heller post loggen den lagde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå