Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har begynnt å lese litt på CGI men vet ikke om noen freehosts som støtter dette og hvis det er noen som gjør det er det sansynligvis slik at de skal se scriptet før jeg kan bruke det på serveren deres.

Lurer derfor på hvordan jeg kan kjøre scriptene på min egen maskin. Funker det hvis jeg installerer Apache (tror egentlig ikke det, er ikke det bare støtte for PHP/MySql?)?

Er jo tungvint å lære seg CGI hvis man må få godkjenning av web-admin hver gang manskal teste et script..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner nok ingen som lar deg teste CGI-scriptene dine sånn uten videre siden et 'bad' script fort kan henge serveren, og de fleste rimelige/gratis webhost-løsninger hoster jo mange brukere på samme fysiske server, og du vil da (avhengig av oppsett) ødelegge for dem også.

Det enkleste er vel kanskje hvis du selv har (eller kjenner noen som har) en gammel maskin og installerer en webserver-løsning på den. Du trenger ikke all verden - en P2 400mhz holder fint hvis det bare er du som skal teste ut. Er dog viktig at du har fysisk tilgang til maskinen for å boote når du får den til å henge :D

Lenke til kommentar

Hva trenger jeg for å kunne teste dette lokalt eller på en annen maskin på nettverket? Sitter på ISDN så er litt vanskelig å sette opp web-server. Nermeste jeg kjenner som har muligheten til dette bor 5 mil borte, er litt langt :).

Men over nettverk?

*håpe*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...