Gå til innhold

Oppevarings enhet for SD kort.

Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen som vet om butikker i Norge som fører oppvaringseske/boks til SD kort ?

Synes det er svært sparsomt med elegante løsninger for sånt. Ser for meg en eske med fjær slik at kort kan festes på lignende vis som i kamera, gjerne med plass til 6-8 kort. Esker med lokk er en uting dersom en risikerer at noe ramler ut når en lukker opp lokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Takk alle sammen for forslag, jeg skal bruke litt tid på å se igjennom. Jeg visste forøvrig ikke at Dustinhome hadde holdere, trodde jeg hadde sjekket hos de fleste norske.

Det er litt underlig at ikke flere butikker har slike esker, er det ingen som bruker dem ?

En tom fyrstikkeske?

Nah... Går i stykker lett, høy risiko for at kort ramler ut når de ikke skal.

Hele greia med en slik holder er at den bør være rimelig sikker ved kortbytte. Jeg er innimellom på steder hvor det å miste en slik nærmest blir katastofe (det er ikke lett å finne igjen et SD kort i f.eks lyng).

I tillegg hadde det vært kjekt med en forholdsvis robust boks (støt/vann sikker).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Denne var ikke aller værst, plass til 4 stk SD kort samt støt/vann sikker. Prøvde å bestille to stk, men blei litt satt ut av at Dustin skulle ha 100,- i forsendelseskost for disse små plastgreiene. Det får da være måte på!

Jeg fortsetter ufortrødent jakten på egnet boks siden jeg misliker bruk av større SD kort enn 4Gb. Ser for meg at en mengde bilder går dukken dersom et 16Gb (eller større) kort sier takk for seg. 4Gb gir meg rundt 150 bilder, noe som er akkurat passe. Med 4gb brikker trenger jeg sånn ca 8 stk for ei ukes fotografering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...