Gå til innhold

kosthold og treningslogg. Lengde 3 måneder! .

Anbefalte innlegg

Vekt: 76 kg Høyde: 1.73

Mål vekt: 68. armhevinger 3x50 armhevinger og 3 x 10 hang ups

Virkemåter: trening og kosthold.

kosthold:

- Vann eller Melk

- Frukt

- mindre pasta ,potet og brød

- ingen måltid etter klokka 19

- 5 måltid om dagen. Små porsjoner

- Ikke brus eller godteri

- middag bestående av proteiner og salat, frokost av en musliblanding.

Trening: 8 treinger i uken.

4 morningstreninger. 4 treninger før frokost. Gåtur/joggetur + armhevinger og push-ups.

4 treninger på spinningsykkel/skitur/sykkeltur/svømming. Har en egen spinningsykkel.

Skal føre treningsdagbok og kostholdsdagbok. Skal poste resultater her 2-3 ganger i uken.

Mitt nye og bedre "liv" starter NÅ! Den 22 mars! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  IHASBOKK skrev (På 22.3.2010 den 0.07):

- ingen måltid etter klokka 19

Hvorfor?

IHASBOKK skrev (På 22.3.2010 den 0.07):

- 5 måltid om dagen. Små porsjoner

Hvorfor?

Det viktigste er å holde styr på mengden energi (kCal/kJ) du putter i magesekken (ikke oralt altså). Forholdet mellom P/K/F (protein,karb,fett) er ikke fult så viktig (det er veldig individuelt hva man fungerer best på). Bare pass på å få i deg nok proteiner og essensielle fettsyrer, så kan du prøve deg litt frem med resten. Lykke til.

Lenke til kommentar
  IHASBOKK skrev (På 22.3.2010 den 12.44):

ingen måltid etter klokka 19: Er ikke så disiplinert. Så bare minimerer risikoen for sprekk:D

5 måltid om dagen: Flere små måltider, istedenfor 2 store. Høyere blodsukker, mer energi? (gjetter her)

Om du hadde spist 2 måltider om dagen hadde det gått utover forbrenningen din. 5 måltider hørest bra ut :)

Lenke til kommentar
  TheFighter94 skrev (På 23.3.2010 den 19.53):

ingen måltid etter klokka 19: Er ikke så disiplinert. Så bare minimerer risikoen for sprekk:D

5 måltid om dagen: Flere små måltider, istedenfor 2 store. Høyere blodsukker, mer energi? (gjetter her)

Om du hadde spist 2 måltider om dagen hadde det gått utover forbrenningen din. 5 måltider hørest bra ut :)

Eller? : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58770.0

Lenke til kommentar

Er du seriøs?

Endret av Pollador
Lenke til kommentar
  Pollador skrev (På 24.3.2010 den 6.19):

Er du seriøs?

Nå er det på tide denne myten legges død en gang for alle. Det blir til og med skrevet om i aviser.

Lenke til kommentar

Les linkene jeg la ut.

Jeg orker seriøst ikke å diskutere en myte som er utdatert for år og dager siden med en som tydeligvis ikke har peiling på temaet.

Her er litt mer forskning (ja, jeg er klar over hvilken side det er, men Emma-Leigh er på samme nivå som Lyle):

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=119024341

Litt mer:

http://leangains.blogspot.com/2009/12/new-meal-frequency-study.html

Lol, jeg kan like gjerne poste en link til Nordisk mester i Bodyfitness, Kristine Weber:

http://www.kriweb.no/?p=3777

Og gjerne post opp litt ny forskning som backer opp det du kommer med. Kanskje de gjorde en studie på rotter på 1800-tallet hvor rottene fikk 47 'måltider' som du har lyst til å vise meg?

Endret av Pollador
Lenke til kommentar
  Pollador skrev (På 24.3.2010 den 14.51):

Les linkene jeg la ut.

Jeg orker seriøst ikke å diskutere en myte som er utdatert for år og dager siden med en som tydeligvis ikke har peiling på temaet.

Her er litt mer forskning (ja, jeg er klar over hvilken side det er, men Emma-Leigh er på samme nivå som Lyle):

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=119024341

Litt mer:

http://leangains.blogspot.com/2009/12/new-meal-frequency-study.html

Og gjerne post opp litt ny forskning som backer opp det du kommer med. Kanskje de gjorde en studie på rotter på 1800-tallet hvor rottene fikk 47 'måltider' som du har lyst til å vise meg?

Hvem du gidder å diskutere med driter jeg i. Jeg har ikke sakt noe om at jeg vet noe om saken, men ernæringsfysiologen min vet mye om det, og han sier at det beste for forbrenningen er 5 måltider om dagen.

Lenke til kommentar

[quote name=TheFighter94' date='24. mars 2010 - 16:03' timestamp='1269442999'

Hvem du gidder å diskutere med driter jeg i. Jeg har ikke sakt noe om at jeg vet noe om saken, men ernæringsfysiologen min vet mye om det, og han sier at det beste for forbrenningen er 5 måltider om dagen.

Han vet det han har lest i sine utdaterte læringsbøker og liker jobben sin tydeligvis så godt at han ikke gidder å oppdatere seg, som igjen fører til at han driver vranglære. Fantastisk.

Ernæringsfysiologen din vet mindre en hunden min om forbrenning.

Siden du ikke gidder å lese noen linker vi gir deg, får vi sitere litt.

Sitat
Increased meal frequency does not promote greater weight loss in subjects who were prescribed an 8-week equi-energetic energy-restricted diet.

Dette er nok en studie som motbeviser det alle amatørene der ute tror. Link. Og selv om dette har vært kjent lenge, har til og med NY Times fått det med seg.

Denne karen har fettprosent på rundt 5, hele året, og spiser hver 17. time. Så med mindre ernæringsfysiologen din har samme fettprosent, året rundt, og samme muskelmasse, er han full i skit og bør ta seg en tur på google.com. Han er vel også en av de som mener fett er satan?

post-85655-1269446297,4116_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tar meg også tid til å quote alle rapportene nevnt i tråden Pollador linket.

Vis skjult innhold

Så hvis du fortsatt mener 5 måltider om dager en best, så kan du ikke være annet en mindre intelligent og ignorant.

Lenke til kommentar
  TheFighter94 skrev (På 24.3.2010 den 14.22):

Ernæringsfysiologer sier det er bedre for forbrenningen å spise 5 måltider om dagen istedenfor 2, og jeg velger å tro mer på ernæringsfysiologer enn en bodybuilder fra ett treningsforum.

Leste du hva som sto i linken eller så du bare bildet til personen som hadde skrevet innlegget og lukket siden? Det er ikke hans egne meninger han skriver, han referer fra forskning.

TheFighter94 skrev (På 24.3.2010 den 14.22):

Greit, skal tro på dere.. men hvordan forklarer dere at en som slanker seg ved å omtrent ikke spise på noen dager da legger på seg fettet igjen med en gang han begynner å spise igjen ?

Du tar ikke av deg særlig med fett ved å ikke spise på 2-3 dager. Det er nok heller vann eller noe.

Du sier du stoler på at ernæringsfysiologer går utifra forskning, her viser vi jo en masse forskning som sier at måltidsfrekvens ikke har noe å si på forbrenningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...