Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennene mine gir meg trøbbel når det kommer til damet


Anbefalte innlegg

Hei. Gutt på 13 år.

Klassen min er litt rar. Jentene i klasen er delt in i tre gruppet to av dem er mot hverandre og sloss hele tiden og alle de er "populære". Den siste gruppa er liksom decsom ikke er helt på toppen av stigen. De holder seg unna alt sån. Jeg er heller ikke i den mest populære gruppa hos gutta,en havnet hån mitt på treet. Jeg har altid værte en person som bryr meg om alle. Jeg hadde ei jente før men jeg mista henne på grunn av en venn av meg som hun ikke liktecat jeg var venn med. Jeg prøver jo å få alle til å bære glade. Det er ca. 3 år siden vi slo opp, og bare for et par måneder siden flytta jan venne så nå tengtecjegcat jeg skulle prøve igjen. Ser tydelig at det et er en liten gnist mellom oss.

Hun er i den "ikjepopulære gjengen". Det er her det vanskelige kommer. Siden jeg har både venner som er populære tenker jeg at de blir litt "sinna" vis jeg finner megcei hentecdå langt ned. Og siden at noe forbinner meg med de " aller teiteste netdene som ikke erxpopulære" (som jeg er venn med fordi at jeg er snill) da kommer de til å erte jenta mi ag da blir hun lei seg igjen.

Hva skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei dani

jeg forstår frustrasjonen din.

Det å velge mellom å være på godfot med de populære, altså ikke få noe stress fra dem, eller å velge mellom den du egentlig liker, tja, om du tar det riktige valget så viser du karakter.

La meg utbrodere litt, du er tydeligvis litt ung og ting går kjapt på skolen. Å ha dame som 13 åring betyr veldig mye sosialt, og kanskje også følelsemessig. Men det er ikke samme grad av forhold som du senere kommer til å ha. Jeg har også vært i en lik situasjon, og jeg angrer på at jeg valgte de "populære" fremfor hun jeg faktisk likte. jeg følte jeg levde på andres premisser og i en løgn. Jeg lærte fort at du ikke kan gjøre alle tilfreds, selv hvor mye du vil bli likt av andre så er det alltid noen som du ikke klarer det med. Du vil da prøve enda hardere, og gjøre enda mindre det du selv vil for å gjøre ham "fornøyd". men du kommer aldri til å gjøre deg selv til lags om du kun velger det du tror andre vil/liker. Da er det nesten slik at du slutter å eksistere som person, og blir et flokkdyr, uten selvrespekt.

Det er en merkelig makt de populære har, og mest antagelig vet de heller ikke om den.

 

Så du kan stille deg et spørsmål her ikveld: vil du bli et flokkdyr, eller vil du gå din egen sti og gjøre det du vil fordi du mener det er rett?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis de gjør sånt er de ikke ekte venner. Si til de som erter deg/jenta du liker at du ikke gidder å være venn med dem hvis de fortsetter sånt og at det er umodent.

 

Så spør du norsklæreren din om dere kan lære litt mer om rettskrivning.

Endret av Helnes
Lenke til kommentar

hei dani

jeg forstår frustrasjonen din.

Det å velge mellom å være på godfot med de populære, altså ikke få noe stress fra dem, eller å velge mellom den du egentlig liker, tja, om du tar det riktige valget så viser du karakter.

La meg utbrodere litt, du er tydeligvis litt ung og ting går kjapt på skolen. Å ha dame som 13 åring betyr veldig mye sosialt, og kanskje også følelsemessig. Men det er ikke samme grad av forhold som du senere kommer til å ha. Jeg har også vært i en lik situasjon, og jeg angrer på at jeg valgte de "populære" fremfor hun jeg faktisk likte. jeg følte jeg levde på andres premisser og i en løgn. Jeg lærte fort at du ikke kan gjøre alle tilfreds, selv hvor mye du vil bli likt av andre så er det alltid noen som du ikke klarer det med. Du vil da prøve enda hardere, og gjøre enda mindre det du selv vil for å gjøre ham "fornøyd". men du kommer aldri til å gjøre deg selv til lags om du kun velger det du tror andre vil/liker. Da er det nesten slik at du slutter å eksistere som person, og blir et flokkdyr, uten selvrespekt.

Det er en merkelig makt de populære har, og mest antagelig vet de heller ikke om den.

 

Så du kan stille deg et spørsmål her ikveld: vil du bli et flokkdyr, eller vil du gå din egen sti og gjøre det du vil fordi du mener det er rett?

 

Lykke til!

Takk for et fint svar. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...