kfl Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei Jeg har nettopp installert Ubuntu, noe jeg angrer på. Jeg vil nå avinstallere Ubuntu og ta inn igjen Vista. Jeg trodde dette skulle være en smal sak, men det var det ikke. Da jeg installerte Ubuntu "slettet" jeg alle partisjonene til Windows og brukte all plassen på Ubuntu. Når jeg nå prøver å bruke xp eller vista recovery/install cd dvd klarer ikke Windows å reparere eller installere xp eller Vista. Er det noen som vet hvordan jeg kan opprette en "NTFS-partisjon" eller en annen "grub" (?) som windows klarer å bruke ? Eller annen fremgangsmåte for hvordan jeg skal gå frem for å installere Vista, samt fjerne Ubuntu? Jeg prøvde å legge til en ekstra partisjon (NTFS) ved å bruke ubuntu-cd, men der har jeg bare valgene ext3-jouranlførende filsystem, ext2 filsystem, reiserFS joarn.filsys, JFS, XFS, FAT16, FAT32, veksleminneområde, EFI-oppstart og "ikke bruk partisjonen". Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Jeg tror problemet er MBR. Last ned UBCD Programmet må brennes på en CD. Deretter skal du boote opp med den CD'en. Gå så til File system tools > Partition tools > MBR Work > Reset MBR Endret 21. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå