Del Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Glemte å tilføye, Dell gir deg også tre år prosupport inkludert i prisen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Uten å være så hissig: Jeg har vært litt borti OSX server (på en relativt sprek maskin, brukt til å behandle og lagre eksperimentelle data - 4 Xeon CPU'er + ørten GB med RAM som jeg installerte på det noe merkelig konstruerte hovedkortet (to "hyller" stikkende ut av hoved-hovedkortet)), og mens det er et OK server-OS, så ville jeg heller installert noe Linux-basert (RedHat, Suse, eller Debian) om man har kunnskap om dette - det er mer standard. Eneste gode tingen jeg ser med OSX server framfor Linux er at jeg tror OSX har ganske bra GUI for brukeradministrasjon i OpenLDAP. Forøvrig: Jeg tror /ikke/ 64 GB ram og 32 kjerner er noe poeng i dette tilfellet - det er snakk om en filserver med noko attot, ikke regnemaskin eller databasemaskin (correct me if i'm wrong.). Det viktigste er påtelighet og I/O-hastighet. Og der vil jeg tro at DELL kan gjøre bedre... --- Kyrre Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Naturligvis trenger man ikke så kraftig jern, men å lasse på 32GB ram tror jeg har mye for seg. Med virtualisering spiser man fort minne, og det er mange tjenester man kan tenke seg å kjøre over tid. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Ja, dersom man ønsker å kjøre viritualisering, så er hauger av minne helt klart en god idé. Speede opp "diskaksess" ved å unngå diskaksess på ofte brukte filer er en annen god ting. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Ser Dell har en R515 som starter på 8.000,- med plass til åtte disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå