xcomiii Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har et problem med en maskin til en kamerat av meg. Maskinen henger under BIOS oppstart, kommer ikke videre. Har prøvd reset av bios, byuttet minne, cpu og strøm. Så nå har jeg gitt opp, eneste som kan være ødelagt, må være HK. Problemet er at HK'et (Epox EP-8K5A2+) har en HPT 372 RAID kontroller der det var satt opp et RAID 0 på tilsammen 180 GB. Og så lenge HK er dødt, hjelper det ikke å bare flytte diskene til en annen maskin, siden RAID oppsettet ligger lagret i kontrollerens egen BIOS. Har lett litt etter løsninger og det jeg fant var dette: http://www.r-tt.com/RStudio.shtml Noen som har prøvd dette og vet virker? Eller noen andre som har geniale løsninger til hvordan jeg kan redde all data (bortsett fra å sende disken til IBAS) ? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Tror en mulighet vil være å skaffe et nytt hk med raid/separat raidkontroller, to hardisker lik de du har fra før, sette dem opp, og etterpå sett inn de gamle i stadet for. Er de identiske, skal det funke uten noe problemer. Har byttet disker på mitt Promisekort flere ganger, bare de er lik de som du setter opp systemet med, er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Takk for det, skal prøve :smile: Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har vet en 2-3 anledniger flyttet mine raid disker over på andre raidkontrollere av forskjellige merker og kontrollerene har funnet at det er raid disker og lastet de inn.har ikke mistet noe på diskene. eneste jeg måtte gjøre etter at jeg kom inn i windows var og importere fremmede disker. Er jo verd ett forsøk,bare ikke formater dem og det ikke går og importere de i windows.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå