halaa Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) hei tror at continental premiumContact2 er kåret som årets best sommerdekk, men det jeg lurer på er at de dekkene som er igjen av continental merke, men ikke akkurat premium contact2, er dom like gode, eller betyr det at hvis dom ikke er premiumContact2 så er dom ikke bra? er jo flere sånne f.eks. Goodyear OptiGrip, også er det igjen Goodyear, ikke akkurta optiGrip, men noe anna. Nokian Hakka H, eller nokian et eller anna enn Hakka H. hva er forkjelligen? takk Endret 21. mars 2010 av halaa Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) De fleste merkedekkene er vel i stor grad ok. Svarer med et spørsmål, er en Veyron og en Golf like gode biler, begge er jo VW. Dekkene er gjerne designet for litt ulik bruk og gjerne med litt ulike egenskaper. Det vil mao være gode og mindre gode dekk fra samme produsent. Hva som for deg er et godt dekk behøver ikke nødvendigvis å være det for meg. F.eks holdbarhet mot egenskaper på vått føre. Forskjellene finner du f.eks ved å søke opp tester av dekkene Endret 21. mars 2010 av Pastafarian Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Forskjellig dekk til ditt behov. Skal du ha dekk til banekjøring er "x" best, er komfort og støynivå viktigst for deg er "y" best, osv... Og hver og en av de kan ha forskjellig bremselengde og fart før de vannplanner osv. Hva skal du bruke dekkene til er spørsmålet du skal stille deg selv før du kjøper. Kun til hverdags og vanlig kjøring, så velger du naturligvis det som er mest sikkert, god mønsterdybde, bra grep osv. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Forskjellig dekk til ditt behov. Skal du ha dekk til banekjøring er "x" best, er komfort og støynivå viktigst for deg er "y" best, osv... Og hver og en av de kan ha forskjellig bremselengde og fart før de vannplanner osv. Hva skal du bruke dekkene til er spørsmålet du skal stille deg selv før du kjøper. Kun til hverdags og vanlig kjøring, så velger du naturligvis det som er mest sikkert, god mønsterdybde, bra grep osv. takker leter etter dekk som er go på våttføre og samtidig setter seg fast på asfalt i svinga. har kjørt ut av veien i svinga en gang, nå tør jeg ikke å kjøre mer en 60km/t når jeg er ut på motorveier,i svinga er jeg helt vet ikke blir et par kilometer kø bak meg. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Hehe, kjenner igjen det der, lett å få angst etter at uhellet har vært ute. Men viktigste er å tørre å kjøre bil igjen, mange som ikke tør å sette seg i en bil lenger. Dekkene kan ha mye å si, men likevel må man kjøre etter forholdene. Sjekk ut sidene til Continental, der kan du lese om de forskjellig dekktypene i venstremenyen. http://www.conti-online.com/generator/www/no/no/continental/automobile/themes/car_tyres/sommer/personbilsommer_no.html Endret 21. mars 2010 av bluechamp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå