Roff1 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Startet å leie en leilighet i slutten av november i fjor. I kontrakten står det at internett skal følge med leiligheten. Men for å ta den enkle versjonen så tok det altså nesten 3 mnd før jeg fikk internett, når jeg var på visning sa huseieren at det sannsynligvis ikke ville ta mer enn et par dager før internett ville være koblet opp... Å være uten internett i nesten 3 mnd var rimelig irriterende mildt sagt, og nå har huseieren sagt at jeg skal få 1000kr i kompensasjon. Jeg betaler 10000kr i mnd. Dette synes jeg er litt lite. Det vil da si i praksis at han har tjent på at jeg ikke hadde internett. Abonnementet koster 449kr i mnd. Hva mener dere er en rettferdig kompensasjon? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ja såklart. De leverte ikke noe som ble lovet. 1000Kr høres ganske rettferdig ut, nå vet ikke jeg/vi den eksakte dagen du fikk internet. 449*3=1347, så hun driver jo å gi deg litt over 2mnd i kompensasjon. Men om det var på dagen 3mnd så ville jeg krevet den siste 347Kr. Lenke til kommentar
Roff1 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Det var en uke fra 3 måneder. Det minste jeg bør få i kompensasjon er de faktiske kostnadene for abonnementet. Men jeg mener jeg burde fått noe for tort og svie også. Å gå uten internett i nesten 3 mnd er noe de fleste ikke er så veldig begeistret for.. Jeg betaler f.eks for en spotify konto og hadde ikke muligheten for å jobbe hjemme ifra osv.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ønsker du å få dekket "tort og svie" så får du flytte til USA. I Norge får man evnt erstattet faktiske utgifter, i de tilfellene det er aktuelt. Hva som er de faktiske utgifter for huseier i forbindelse med internett er jo vanskelig å si konkret. Har du avtalefestet en viss hastighet/kvalitet eller er det avtalemessig godt nok med det billigste av det billige? Bor huseier i huset selv? Lenke til kommentar
Roff1 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Jaja, får vel bare godta å ikke få så mye mer da.. Har ikke avtalefestet hastigheten, men har fått en bra hastighet nå heldigvis. Huseieren bor ikke i huset. Er bare så veldig irriterende da den ene tingen jeg var veldig klar på på visningen var at jeg måtte ha internett innen en uke eller to. Og i følge huseieren så skulle det bare ta noen dager.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Helt greit det, men hvordan skal man sette en pris på "irritert"? Det går jo ikke an, så da følger man de faktiske kostnadene. Bodde du i USA hadde du sikkert kunne krevd $1000000 for tort og svie..takk og pris at vi ikke har det slik i Norge. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Virker som han da skaffet internett kunn for deg/leiligheten. Nå slapp du også installsjons kostnaddene og abnoment etablerings avgiften. 1000Kr synes jeg du skal bare ta. Lenke til kommentar
Roff1 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Han hadde internett i den leiligheten før igjennom en annen leverandør. Men det abonnementet var sagt opp og da han skulle bestille det igjen var alle linjene brukt opp(ikke spør;). Det at han nå fikk ekstrakostnader med å skaffe en ny leverandør er hans eget ansvar, jeg skulle ikke betalt noe etableringsgebyr uansett.. Og i tillegg må jeg dele denne linjen med de andre 3 leilighetene i huset når han har fått sagt opp de andre abonnementene.. Så han kommer til å spare en god del penger på denne løsningen fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå