Gå til innhold

Xbox'en har skrapt opp alle spillene > HJELP!

Xlution

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk nettopp en helt ny xbox etter at den gamle xboxen hadde RROD, og selvfølgelig ble jeg utrolig glad for at xboxen var helt ny (produsert 2009-11-23). MEN, den nye xboxen fcker opp spillene mine. Har hatt den i 2 uker nå, også det er først nå jeg merker at den "skraper" opp spillene. Alle spillene mine har sånn her shit på cd'n; TRYKK HER <<

Men fortsatt så kan jeg spille alle spillene problemfritt, utenom MW2 selvfølgelig..

Hva skal jeg gjøre? Kontakte microsoft? Det verste er jo at xboxen er helt ny.. og nei, jeg har ikke flyttet på xboxen mens den har stått på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå "pusset" spillene med sånn klut man bruker på briller. Og MW2 funker foreløpig.. Selv om spillene funker, så burde jeg fortsatt kontakte microsoft? Skal installere spillene til HD nå.. Har aldri tenkt på det.

Lenke til kommentar

Har nettopp ringt microsoft, og de sa at de ikke kunne erstatte spillet siden den ikke er produsert av microsoft i seg selv. Ganske teit egentlig. De sa at jeg skulle kontakte Activision (som har laget MW2), eller å gå til butikken der jeg kjøpte spillet. Desverre har jeg lite trua på at noen av de alternativene vil erstatte spillet med en helt ny en. Men kan alltid's prøve. Fikk i alle fall gratis reperasjon på xboxen.. noe som var forventet uansett.

*pssst, noen som har saksøkt microsoft før pga at de ikke erstatter spillet? konsollen sin feil... jeg har aldri flyttet på den, ristet, slått, osv.. Den er helt ny altså. Bare en liten tanke haha :)

Lenke til kommentar

Fyren på telefonen var fast bestemt på å ikke erstatte spillene.. "Du må desverre kontakte Activision siden det er de som har produsert spillet"

"Denne ordningen gjelder bare spill som Microsoft har utgitt." Desverre er MW2 laget av Activision, så får ikke erstattet av microsoft nei. :/

- Noen som vet om gamestop elns sliper spill? Ripen på cd'n er ikke så woooow, den nådde bare halve cd'n.

Endret av Xlution
Lenke til kommentar

Hoho, det er alltid gøy med butikker som ikke vil erstatte spill.

Ta kontakt med sjefen og si at spillet var ødelagt når du kjøpte det, da får du vanligvis erstattet det.

Når jeg kjøpte FIFA 10 på Obs, så funka det ikke, kom opp at jeg måtte vaske plata hele tiden, kontakta sjefen for elektronikkavdelina på obs og fikk nytt med en gang. Fant senere ut at det var feil i drevet på Xboxen :D

Lenke til kommentar

Dette er en forholdsvis interessant problemstilling, og man bør ta utgangspunkt i forbrukerkjøpsloven (forutsett at det er et forbrukerkjøp). Dersom du hadde hatt den opprinnelige Xboxen kjøpt fra butikk, og det var denne som skrapet opp spillene, kunne du krevd erstatning for tapene du har hatt (som følge av mangelen på Xboxen). Denne erstatningen måtte butikken som solgte deg Xboxen dekket. Men nå har du fått en ny Xbox direkte fra Microsoft, og de er jeg usikker på hvordan dette stiller seg. Om butikken hadde gitt deg en ny, så er det selger som har gitt deg et nytt produkt med en mangel og må deretter ta konsekvensene av dette.

Jeg vil anta at siden vi i Norge har anledning til å reklamere mot tidligere salgsledd (som du har gjort) vil man også kunne stille erstatningskravet mot samme salgsledd. De som har laget (eller solgt deg) spillet er ikke ansvarlig for å erstatte dette, med mindre det er en feil på platen som gjør at den blir ripet opp (for eksempel hvis den er for tykk).

Ta innlegget mitt med en klype salt, da jeg ikke er en ekspert på forbrukerrett. Men det er andre her som har veldig mye kunnskap innenfor emnet, og tråden hadde kanskje passet bedre inn i forbrukerrett-forumet.

Lenke til kommentar

Så butikken skal lide pga. feil i Xboxen?

Jeg var jo ikke klar over det da, men jeg hatt en anelse av at jeg hadde feil med Xboxen så hadde jeg jo aldri gjort det. Tviler også på at jeg hadde gjort det hvis det var en liten lokal spillbutikk eller en mindre kjede, men Coop merker ikke engang noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...