lykkerus Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 hei! Kjøpte en ny Derbi GPR 50 Racing i høst. Nå har jeg problemer med å få start på mopeden. Når jeg skal starte mopeden må jeg allltid bruke choke, og sykkelen må varmes opp skikkelig. etter at jeg har gjort dette og skal begynne å kjøre så "dabber" farten av. jeg begynner å gire og når jeg kommer til 3. gir begynner farten å dabbe av og jeg må helt ned i 1. gir og dra skikkelig ut på turtallet. jeg må kjøre et par minutter før den er normal igjen . Stopper jeg mopeden og skrur av tenninga og lar den stå i en ti minutters tid vil den ikke starte uten choke. er dette normalt for nye mopeder i og med at den ikke er innkjørt enda? har jo bare kjørt 24 mil hittil :S Hva kommer dette av og er det noen som har det samma problemet? Håper noen kan hjelpe meg ! Hilsen en fortvilt gutt på 16 år Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Har du sjekket oljen? hadde akuratt det samme problemet og da var den knusk tørr for olje. Endret 22. mars 2010 av ausura Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 faen du skal ikke presse den noe før den blir varm og ja er ikke unormalt og måtte bruke choke fordi om den har stått ti min, choke SKAL brukes hver gang du starter og ha stående på litt, lenger når det er kaldt ute da en når det er varmt, men alltid start med choke Lenke til kommentar
MartinBrod Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Snakker dere om den helt nye modellen? For jeg legger også merke til at min helt nye derbi gpr faller i turtall når den er ganske kald, sånn at jeg må gire ned. Har hørt at det er på grunn av at det kan være litt autochoke på den og, å når den går av så må motoren bli "vant" til blandingen. Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Har ganske likt problem med deg. Har en 50 derbi senda jeg. Når det blir litt tungt for mopeden MÅ jeg gire ned for at den ikke skal kveles. Må ha høyt turtall hele tiden nesten. Etter jeg tok ut forgasseren, og gjorde den helt ren, ble det en par hakk bedre, men ikke helt bra. Hadde oppi en del for mye olje i blandingen, så kan være noe med dette å gjøre.. Lenke til kommentar
lykkerus Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Ja,hadde samme problemet som dere, men det blir bedre etterhvert. min er snart kjørt inn og er mye bedre;) må fortsatt varme opp sykkelen en god stund for at den skal fungere som normalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå