Gå til innhold

skjermkortanbefaling til XP1800, 512mb PC133

Anbefalte innlegg

Har en PC med XP1800 CPU, 512mb PC133 minne og Geforce 2 ULTRA 64mb kort (gainward 500mhz utgave)

Lurer på om det har noen hensikt å bytte ut skjermkortet, og hvilket skjermkort bør jeg da gå for ? Er vel ikke noen vits i å bruke alt for mye på et skjermkort når resten av PCen har såpass begrenset ytelse ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ikke lagt så mye penger i skjermkort på den pc`n der nei.

Bedre å spare de ekstra kronene du sparer i forhold til å kjøpe et dyrt skjermkort,og heller bruke de til å oppgradere resten av pc`n senere.

Gå for et Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR til 654kr eller et Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB DDR til 905kr

Hvis ikke du spiller i høye oppløsninger eller skal ha skjermkortet veldig lenge så ser jeg ingen grunn til at du skal bruke 250 ekstra kr på 64MB ekstra RAM.Har selv 64MB og det funker fint i alle spill i 1024*768.

Lenke til kommentar

Om du bør bytte skjermkortet avhenger helt av hva du skal bruke PCen til. Jeg kjøpte meg nytt skjermkoft for å få DVI utgang (til LCD skjerm). Andre poeng kan være om du ønsker TV-ut, video inn, med TV-kort eller to skjermer?

Jeg antar at du bruker maskinen til noe spilling, da bør du lese tester som bruker dette spillet eller spill med lignede grafikk.

En AMD XP1800+ er absolutt ikke noen utdatert maskin, selv om minnet ikke er det optimale for denne prosessoren.

Hvis du ser på denne oversikten på Toms hardware Guide, så ser du at det er en lang vei fra GF2 til de nyeste grafikkortene, selv til de medium dyre. For å få litt verdi for pengene, bør du nok sikte noe lavere enn Radeon 9800 Pro... 9500 Pro ser dessverre ut til å forsvinne fra butikkene, for 9600 er faktisk dyrere og tregere.

Et alternativ er å kjøpe et demobrukt GF4200 kort fra Komplett.no. De har for tiden mange inne på denne siden med priser fra 774 kr. Det gamle kortet kan du ha som reserve eller selge det på bruktmarkedet her på hw.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...