Jenlen Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Har lastet ned Acer BIOS driver for Acer Aspire L5100, som kan være den riktige, men vet ikke hvordan jeg kan boote fra USB penn. Kanskje man skal holde nede noen taster, under oppstart ? Jeg har ikke gjenopprettings-CD og etter å sett meg om etter noen guider finner ikke noe om hvordan man gjenoppretter en Acer Aspire L5100, som er gått i svart. Med ingen gjenopprettings-CD og uten Vista-CD, vet jeg ikke en gang det er mulig å gjenopprette. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Min Acer har OS på en skjult harddisk. For å komme inn ditt må jeg trykke Alt + F10 under oppstart Lenke til kommentar
Jenlen Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Min Acer har OS på en skjult harddisk. For å komme inn ditt må jeg trykke Alt + F10 under oppstart [/quote Takk for tpset, men det funker desverre ikke. Tror det er noe med Acer driverne, derfor har jeg lastet bios fra Acer sin side, og overført disse filene til USB penn. Det jeg trenger å vite er hvordan man får PC'n til å boote fra USB penn. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det jeg trenger å vite er hvordan man får PC'n til å boote fra USB penn. F12 så får du opp boot meny Lenke til kommentar
Jenlen Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Det jeg trenger å vite er hvordan man får PC'n til å boote fra USB penn. F12 så får du opp boot meny Har forsøkt å holde nede F12 under oppstart, men skjermen er like svart. Har testet skjermen på en annen PC, og fått bekreftet at den fungerer, men det kommer fremdeles ingen signaler til den. Kan det være skjermkortet, eller hovedkortet, som har sviktet. Hva er egentlig symptomene på det ? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Prøv det enkle først, du har 2 minne slotter på hk, og sikkert 2 minne brikker. Prøv en og en minne brikke i de forskjellige slottene, eller hvis du har tilgang(låne) til noen andre DDR2 SO-DIMM PC5300-PC6400 512-1024MB brikker! Har du testet begge skjerm utangene, hdmi og dvi? Lenke til kommentar
Jenlen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Prøv det enkle først, du har 2 minne slotter på hk, og sikkert 2 minne brikker. Prøv en og en minne brikke i de forskjellige slottene, eller hvis du har tilgang(låne) til noen andre DDR2 SO-DIMM PC5300-PC6400 512-1024MB brikker! Har du testet begge skjerm utangene, hdmi og dvi? Har forsøkt begge utgangene, dvi og hdmi, men med samme resultat "No signal detected" Har ikke tenkt på at minnet kan være årsaken. Dersom minnet er røket, er det da svart skjerm ? Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei. Fiksa en acer one med biosrecovery fra minnepenn ved å bruke denne fremgangsmåten. http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Dersom minnet er røket, er det da svart skjerm ? Hvis minnet er gåen, så vil pc'en starte, men bios self test vil henge på ram, og vil ikke starte opp skjermkort osv. Jeg foreslo dette, fordi det er lett å sjekke, men det kan være andre ting som gjør at skjermen er svart! Lenke til kommentar
Jenlen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Dersom minnet er røket, er det da svart skjerm ? Hvis minnet er gåen, så vil pc'en starte, men bios self test vil henge på ram, og vil ikke starte opp skjermkort osv. Jeg foreslo dette, fordi det er lett å sjekke, men det kan være andre ting som gjør at skjermen er svart! Du har helt rett, "prøv det enkleste først". Og nå er alt i orden, det er nesten litt flaut. Jeg tok av sidedeksel og dekselet bak, der bak åpenbarte det seg en formidabel oppsamling av støv. Jeg løsnet innvedig deksel for å komme til ram brikkene. Der var det helt støvfritt. Tok ut brikkene og satte dem på plass igjen. monterte resten av dekslene etter en grundig omgang med støvsuger. Da virket alt som normalt. Den brukte bare en del lenger tid på å boote enn vanlig. Takk for gode tips, hilsen fra en amatør som nekter å gi seg når noe klikker :-) Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Min Acer har OS på en skjult harddisk. For å komme inn ditt må jeg trykke Alt + F10 under oppstart Skjult disk sier du, en kompis har lagt inn win7 på en slik akkurat og han får ikke maskinen til å boote fra disk.. noen anelse hvorfor? Den booter fint fra dvd-rom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå