sdf123 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Finnes det noen enkle og sikre måter å sette opp en http-tunnel hjemme hos seg selv for å bruke når man feks surferer på private sider(nettbank, gmail osv) når man surfer feks via en internettcafe? Har en god internettlinje og en windows og ubuntu(wmvare i windows) server. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har pleid å bruke remote desktop. Remoter meg inn hjemme og åpner ting der. Hvis du ikke har remote desktop så ville jeg anbefale deg å se på programmet teamviewer.com. Funker glimrende, og aller best, du trenger ikke installere det på maskinen det skal kjøres på, du må bare sørge for å ha det kjørende på hjemme-pcen og kopiere referansen og koden du bruker. Funker også mot mac. Vet jeg ikke svarte på det du egentlig spurte om, men er en annen løsning på problemet ditt. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 ssh -D localhost:8080 remotehost.com vil jeg deg en socks proxy som router all trafikken gjennom serveren din. All trafikk går da kryptert mellom din klient og server. Du må da ha en ssh server hjemme, samt en ssh klient på din maskin(putty for windows f.eks). Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Vil også anbefale ssh. Funker fint de gangene jeg skal på noe sikkert via usikkert nett. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Hvordan gjør jeg det videre? Skjønner liksom ikke helt hva du mener med 'ssh -D localhost:8080 remotehost.com'. Hvoilket program åpner jeg den kommandolinjen i? Og hvordan får jeg pcn til å skjønne at den skal gå gjennom tunnel localhost:8080? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå