datamaskin Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Prøver å laste inn en film fra videokamera til Wndows movie maker men får opp feilmeldingen: ''kan ikke importeres, fordi kodeken som kreves for å spille av filen, ikke er installert på datamaskinen. Hvis du allerede har prøvd å laste ned og installere kodeken, lukker du Windows Movie Maker og starter det på nytt, og forsøker deretter å importere filen på nytt.'' Det er en MPG fil. Klarer å spille av i vlc. Hvilken kodek mangler jeg, og hvor skal denne installeres? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Bruk noe annet enn movie maker Jeg annbefaler Sony Vegas Pro, men da er det 30 dager trail, kjøpe eller cracke. Endret 21. mars 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Har prøvd det, mn skjønner ingenting av det. Skal bare være en helt enkel film og da vil jeg bruke WMM Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 bruk google, skal ikke være vanskelig å finne noe da. Tror ikke WMM nesten tar noe annet enn avi og noen andre video typer. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Kameraet ditt tar opp filmen i en codec du ikke har installert på PCen din. Finn ut av hvilken codec dette er, feks. på hjemmesiden til produsenten av kameraet ditt og installer denne. VLC klarer å spille av filmen fordi den har svært mange codec'er innebygd, men disse kan ikke WMM (eller noen andre redigeringsprogram) benytte. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Bruk noe annet enn movie maker Jeg annbefaler Sony Vegas Pro, men da er det 30 dager trail, kjøpe eller cracke. Trail? Kanskje du mener trial? Dessuten, hvis han mangler codec så hjelper det ikke å prøve Vegas eller andre programmer. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Trial da Last ned CCCP Veit ikke om det funker men det er verdt et forsøk Endret 22. mars 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 I second cccp, funker fett. Ellers kan du laste ned mediaInfo og sjekke hvilken kodek det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå