Fapse Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei Tror hardisken til laptopen min er ødelagt. Lurer derfor på om det er mulig å installere Windows Vista fra den forrige hardisken over på den nye jeg evt skal installere i laptopen? Har en Acer laptop og fikk ikke med noen CD. I stedet for var det en egen partisjon på HDD'en hvor Vista lå. Eneste jeg har er en CD-key som er klistret bakpå laptopen. Takker for svar:) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det blir jo vanskelig å "installere" noe fra den gamle disken om den er ødelagt....du motsier deg jo selv her. Hadde den ikke vært ødelagt og du skylle bytte den ut med en større disk f.eks, så kunne du brukt f.eks Acronis True Image til å lage en eksakt kopi av den gamle disken, og så lagt det over på den nye disken, som du så setter inn i pcen, og vips så funker alt igjen. Men med en defekt disk så sliter du "big time". For recovery delen til Acer ligger også på harddisken, og er den defekt, får du jo ikke installert/lagt tilbake recovery delen heller. Så hadde jeg vært deg ville jeg vært helt sikker på om disken faktisk er ødelagt eller ikke, eller om det bare handler om en "korrupt" Windows installasjon. Altså ikke en fysisk ødelagt disk. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Hvordan sjekker jeg dette da? Jeg prøvde å installere vista på nytt, men nå går den i sånn loop hvor det ender med at jeg får en feil melding med disc 0 ett eller annet eller så får jeg blåskjerm. Klarer ikke å komme ut av loopen Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Prøvde nå å installere XP på maskinen, men får bluescreen med en feilmelding om hardisken What to do?? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Er garantien gått ut da? Hvis ja, så har du faktisk et problem. Du kan kontakte produsenten for å høre om de kan sende deg recovery platene, trolig må du betale for dette. Ellers må du få tak i en ny disk, og så håpe at noen du kjenner har en Windows OEM plate liggende, som du kunne brukt til å installere Vista på nytt. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Så du tror at harddisken er ødelagt? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 For å være sikker skulle du jo prøvd å installert eller fått startet opp et disk diagnostikk program for å sjekke disken. Vet ikke om noe slikt finnes til å laste ned og brenne ut på en CD du kan starte opp fra, men det gjør det sikkert. Men det høres jo ut som om pcen din har seriøse problemer ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå