Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overspising èn dag i uka. Sunt?

Gjest minsk

Anbefalte innlegg

Gjest minsk

Jeg, slik som mange andre sliter med vekta. Jeg er ikke særlig aktiv. Det eneste er at jeg går en halvtime hver dag. Jeg prøver å holde orden på kaloriinntaket, men det er ikke så enkelt. I hverdagene er jeg veldig flink, og spiser minimalt, og i alle fall ikke noe slags usunt. Men når lørdagen kommer skeier jeg skikkelig ut og propper i meg det jeg finner. Går dette bra siden det bare er snakk om en dag i uka? Hadde det vært bedre om jeg fordelte og spiste godteri hver dag likevel? Problemet er bare at jeg ikke klarer å si stopp, så når jeg først starter blir det fort snakk om mengder.

Kaloriinntaket mitt er altså under det nivået det skal være alle dagene, men sikkert tredobbelt den ene lørdagen.

Jeg bare lurer på, hvor stor påvirkning har en dag med overspising for kroppen sin del?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å begrense seg til én dag i uka skal ikke skade noe spesielt, det er uansett LANGT bedre enn å fordele det på flere dager. Jeg gikk ned 30 kg på 8 måneder, og spiste som deg vanvittige mengder hver lørdag. Tvertimot regner jeg med dette hadde positiv effekt, fordi det fikk fart på forbrenningen (og gav økt motivasjon!). Mulig du kunne begrenset det til annenhver lørdag, eller tre lørdager i mnd, men ta i hvert fall ikke å øk storspisingen til mer enn én dag i uka!

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar

Det har en del å si. Du slanker deg litt på hverdager, men i helgen legger du på deg en del. Siden du sliter med vekta regner jeg med du vil gå ned i vekt. og det vil du om du fortsetter som du gjør nå, men det går MYE raskere om du dropper den lørdagsoverspisingen.

Endret av TheFighter94
Lenke til kommentar
Gjest minsk

Det har en negativ kalorieffekt på 42.857142857142854% om tallene du gir stemmer :)

Hva i all verden betyr dette? Plis forklar. Og hvordan fant du ut det?

Takker for svarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...