Gå til innhold

"Billig" Canon S40, hvor ? Nomatica.com ?

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

I følge mine beregninger kommer en Canon S40 på 7170 kroner i fra Nomatica.com, inkl. porto/toll etc.

Er det noen som vet om noen billigere, og har eventuelt disse kameraene norske menyer etc. ?

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Jeg fikk i dag et Canon Digital Ixus 300 fra nomatica.com. Handelen gikk veldig greit, jeg bestilte mandag 21. januar om ettermiddagen, og fikk straks en bekreftelse på bestillingen via e-mail. Onsdag ettermiddag fikk jeg mail om at pakken var sendt, og i går, mandag 28., fikk jeg telefon fra postkontoret at pakken hadde kommet, og om jeg ønsket den levert på døra, siden det var betalt for dette. I dag, tirsdag, ble kameraet levert, og alt ser ut til å funke fint.

Betalingen for kameraet ble trukket fra konto (visa), og moms betalte jeg til postmannen kontant. Det eneste problemet var at bruksanvisningen er på fransk, så eg ahr sendt en mail til canon norge om å få tak i en norsk eller engelsk bruksanvisning.

Uansett, vil anbefale Nomatica, de er rimeligere enn norske webshoper, og det tokk ikke fryktelig lang tid før jeg fikk det.

Kamera, lader etc., cf-kortleser, 8+32+128 MB cf-kort, porto og moms kom på litt i overkant av 6200,-. Ikke ille spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Kopiert i fra Nomatica.com :

Warranty depends on manufacturers.

When we sell from our Toulouse (France) offices, the products we sell carry at least the legal 1 year European warranty on parts and labour. Except digital camcorders and cameras which carry a 2 Year European Warranty. The First Year is provided by the manufacturer and the Second Year by Nomatica. Some manufacturers propose warranty extensions, on forms included in the product box.

When the warranty is a European one, this means that the product has to be repaired by a European agreed repair center for the manufacturer.

For the time being, in case of problem on an item you would have bought from us that is still covered by the 1 year warranty, if you live outside the European Union, you have to send it back to us, and we'll take care of having it repaired. We will then ship it back to you at our expense.

The whole process takes 4-6 weeks and works fine.

Roy

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

On , skrev:

Jeg kjøpte akkurat nytt Canon S30 i London for £435 inkl 64 mb CF.(435*12,9=5611,5 - 17,5%VAT= kr 4776)Du kan få S40 for ned mot £475. Kameraet har norske menyer tilgejengelig så lenge du kjøper det i Europa( vet ikke med USA)

Du kan med andre ord få deg en weekend i London på kjøpet i forhold til norske priser.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Er det noen som har linker etc., til eventuelle butikker som kan matche Nomatica.com i pris ? Noen i England, som eventuelt sender til Norge ?

Roy

Lenke til kommentar
Gjest mafister

En liten opplysning om Nomatica. De belaster VISA kortet ditt samme dag som du bestiller, selv om kameraet ikke er på lager. Jeg bestilte Powershot G2 30.november og ennå ikke mottatt kamera. All informasjon du får på mail er fransk. Jeg løste det problemet med babelfish.com.

Jeg fikk imidlertid omgjort kjøpet i dag til et Coolpix 5000 som de hadde på lager

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg bestilte nylig Canon Powershot s30 fra Nomatica. Jeg har fått kameraet nå (10 dager etter bestilling), og alt funker flott. Billig ble det også. Totalt 8k inkludert et 128 mb CF fra Dane-Elec samt ekstra batteri. (Det siste anbefales sterkt å ha.)

Dog fikk jeg ikke noen bekreftelse på bestillingen min, og de svarte overhodet ikke på de emailene jeg sendte til dem for å forhøre meg om saken. Særdeles svakt!

Bruksanvisninga var på fransk, men det var ikke noe problem, ettersom du kan laste ned engelsk manual på www.powershot.com

-Torbjørn

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hvor fikk du den prisen i UK? Var de villige til å refundere maks VAT? Som regel forsvinner mye i service-charge...

Keen på å finne billige kamera i UK...

Quote:

On , skrev:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...