Thomaes Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har lyst til å investere i Afrika, men trenger noen tips først. Det jeg har lyst til er å investere i noe som er en helt ren business. Ikke noe våpen, blood diamonds eller andre ting i gråsonen. Er det noen som har erfaringer med investering i Afrika? Hvor skal jeg begynne? Noen tips? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nigeriabrev? Afrika er et stort kontinent med mange forskjellige kulturer. Som utlending må du ha lokal kunnskap for det geografiske område du satser på samt lokale partnere. Du kan evt. kjøpe aksjer i anerkjente firma - men igjen krever det kunskap om lokale forhold. Og du må ha penger (mange) og kunne ha tap over lang tid uten å få panikk. Egentlig det samme som gjelder uansett hvor i verden du ønsker å investere. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det letteste som privaperson er å sette pengene i et geografisk basert fond, dvs. et fond som investerer i spesifike regioner. Søk litt rundt på fond + Afrika på google og norskt søk, evnt kikk litt rundt på Morningstar.no. Å investere direkte tar ofte mye tid, energi og penger, og gir høyere risiko/tap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå