chelseafan95 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei! Jeg er 15 år og blir 16 i Februar neste år. Men jeg har allerede tenkt på å kjøpe scooter. Jeg kikker etter en scooter som er 50cc, og som går raskt på flaten (jeg vil ikke trimme den) Jeg har kikket på bla.a Peugeot Speedfight 2? er dette en bra scooter? Prisen må ikke være mere enn 20 000 kr. Gjerne en del under .. smile.gif - Har dere noen anbefalinger? takk på forhånd! Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 en kamerat av meg har den scooteren, funker helt greit. Men jeg anbefaler deg å kjøpe moped med gir. Scooter er dritkjedelig å kjøre. Men vis du ikke skal trimme kan du sikkert bare kjøpe scooter fordi du må gire og herje så jævli med en original moped. Så vis du ikke skal trimme så går du for PS2. Men vis du ombestemmer deg og vil trimme har du bæsja på leggen. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 hva med aprilia sr50r? de ser jo bra ut, etter min mening iallefall og MASSE trim til de scooter er ikke kjedelig, men er på mange måter bedre med gir ettersom du ikke kan styre turtall osv så er det ikke noe særlig med trimma scooter om du bor i byen og det blir mer slitasje og drivstoff forbruk om du skal kjøre fram og tilbake til skole/jobb ettersom det er fullt turtall hele tia, men med scooter får man mye råere acs, fint til bakhjulskjøring osv når du slipper gire Lenke til kommentar
chelseafan95 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg skal bruke scooteren til å kjøre til skole og til byen. Jeg bor i Kristiansand, så jeg tar ikke sjansen på å trimme.. Så det blir nok en scooter uten gir, men vil gjerne ha en som er bra uten å trimme.. Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 javel da kjøper du en PS2 hvis du vil det da... MEN husk at det er mange som kommer til å runke med hånden for å vise deg at du er homo mens du kjører xD Spesielt om du kjører 45km/t. Lykke til! Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg skal bruke scooteren til å kjøre til skole og til byen. Jeg bor i Kristiansand, så jeg tar ikke sjansen på å trimme.. Så det blir nok en scooter uten gir, men vil gjerne ha en som er bra uten å trimme.. ingenting er bra uten trim om du skal kjøre lovlig kjøp lett, 45km/t er livsfarlig og du blir drit lei med engang Lenke til kommentar
chelseafan95 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Okei, men i følge det jeg har hørt så kjører PS2 50-60 km/h på flaten? Er dette sant? Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Okei, men i følge det jeg har hørt så kjører PS2 50-60 km/h på flaten? Er dette sant? NEI! ikke sant i det hele tatt! Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvis du skal kjøre plombert anbefaler jeg deg å kjøpe scooter. Går mye bedre plombert enn gir-moped. Hva med Yamaha Neos 4-takter? En kamerat av meg har en slik. Den går utrolig godt plombert, med bra drag. Holder så godt som toppfart både på flata og i oppoverbakke. De får du til rundt 20 000,- Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 kjøp noe som er bra utvalg av trim til kan nesten garantere deg at etter 2uker er du drittlei og kjøre i 45 km/t, ikke minst er det livsfarlig med så mange hensynsløse jævler i trafikken og en 4t er bare drite i og trimmes, med alt du får av trim til den vil den ikke engang holde følge med uplombert 2t Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 kjøp noe som er bra utvalg av trim til kan nesten garantere deg at etter 2uker er du drittlei og kjøre i 45 km/t, ikke minst er det livsfarlig med så mange hensynsløse jævler i trafikken og en 4t er bare drite i og trimmes, med alt du får av trim til den vil den ikke engang holde følge med uplombert 2t Han sier at han ikke skal trimme. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 les hva jeg skriver da, kan nesten garantere at han finner ut at det er livsfralig og drit kjedelig og kjøre 45 km/t Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 les hva jeg skriver da, kan nesten garantere at han finner ut at det er livsfralig og drit kjedelig og kjøre 45 km/t Den er jeg helt enig i Har selv kjørt moped i over ett år med trim. Politiet og biltilsynet har skjerpet kontrollene kraftig den siste tiden der jeg bor, så nå kjører jeg plombert. Er lei allerede. Fint at du drar fram slike ting, da dette er ting som trådstarter må vurdere. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 bare hold fartsgrensene mens du kjører i byen og ha en knapp o.l du gjemmer som du kan slå av tenninga med, eller om du finner deg et par ledninger du kan dra ut, minimal sjangs for og bli tatt var kansje litt off topic men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå