Gå til innhold

Gå ned fra fulltid til 70% stilling. Stress?

Anbefalte innlegg

hei.

hva vil de si på kontoret når jeg ber om dette? grunnene mine er at jeg blir utslitt av 5 lange nattevakter på rad, og de er urettferdige med å fordele helgearbeid. jeg må jobbe annenhver helg og de siste 4 månedene har det vært ekstra ille, da jeg har hatt 2 helger på rad noen ganger.

de 2 andre jeg deler vaktene mine med, de jobber stort sett hver tredje helg, og noen ganger hver fjerde.

jeg er fed up med dette, listene var mye bedre i høst, men de 5 siste inkl. april har gjort meg forbanna. skal ikke ha det sånn i vår og sommer. nå skal jeg jobbe mindre. hvis de begynner og klage og nekte, går jeg til legen.

noen som har bedt om dette før, og har erfaring? jeg har ikke arb. kontrakten min foran meg nå, vet ikke om det står noe der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, har sagt ifra i februar var det vel, at jeg syns vaktlistene var mye bedre i høst. da sa han med listene "det er så vanskelig å få det slik du ønsker", hvilket jeg stilte meg uforstående til mtp. at det gikk så fint i høst.

men det med helgearbeidet har tatt av helt siden februar og til nå, inkl. vaktliste for neste måned.

jeg har lagret alle vaktlistene siden jeg startet, og har gått grundig igjennom alle. har jobbet 10 måneder nå.

men jeg har nå lyst til å gå ned litt likevel, så jeg lurer enda på om det er stress å få til.

Lenke til kommentar

Bør ikke være noe problem. Hvis du føler det går utover helsen fysisk og/eller psykisk er det ikke verre enn å få en sykemelding. Så da kan jo arb.giver velge om han vil ha deg 70% og betale deg 70% eller ha deg 70% og betale 100% :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...