Beritaron Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Hva vil dere anbefale av Kdenlive og PiTiVi ut i fra de kriteriene jeg har: *Forlenge en frame i en gitt tid: Har ikke sett noen funksjon i noen av dem som gjør dette, det å legge til et skjermbildet tatt av det pausede bildet kan være en mulighet, men burde gå ann å gjøre det på en lettere måte? Grunnen er at jeg har lekt meg litt med recordmydesktop, og i noen scener ønsker jeg å utvide en frame for å legge til et lengre lydklipp. Noen som har noen ideer? *Legge til .png-filer og bestemme varigheten: Har ikke sett en slik funksjon i PiTiVi, men dette burde vel la seg gjøre ved "add title clip" i Kdenlive. Noen som har noen bedre forslag for Kdenlive, eller vet hvordan dette kan gjøres i PiTiVi? *Enkel redigering og klipping: Ser ut til å være veldig basic og enkelt i begge. *Mulighet til å lage et lydklipp direkte i redigeringsprogrammet: Ikke en nødvendighet, men hadde gjort det hele mye lettere. Om man ønsker å sette det hele sammen til en ukryptert DVD med menyer nedlastbar i .iso-fil, hvilket program kan brukes til dette? Endret 21. mars 2010 av tamarin Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg kan anbefale deg å kjøpe siste utgave av ubuntu-user, der det er en artikkel som samenligner video redigerings program. Jeg finner ikke bladet akkurat nå så jeg får ikke sjekket for deg. Fra omtalen av bladet: "Video Editors: Linux multimedia expert Dave Phillips rounds up some of Ubuntu’s best video editors." http://ubuntu-user.com/Magazine/Archive/2010/4 Narvesen selger bladet, eller du kan abonnere på det. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Hehe, takk for tipset, men det var ikke mer enn et dytt med benene på rullestolen som skulle til for å se den sammenligningen. Kjøpte bladet nylig, men har ikke hatt tid til å lese igjennom det. Det er det bladet som koster £8 som Narvesen skal ha 250,- for, i motsetning til "Subscription fee (4 issues/yr): Europe except UK EUR 29.90". Om jeg liker innholdet i bladet så ender det nok opp i postkassa mi. Skal lese igjennom å se om det er noen klare vinnere av de 9 som er tatt med. Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 250 kroner hos Narvesen vet jeg ikke om bladet er vert nei. Jeg abonnerer, og får det i postkassa, det kan anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå