Gå til innhold

Corsair P64 SSD eller OCz Agility 64? (Hjelp!)

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg sitter her nå med et lite problem, klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken disk jeg skal ha OSet på.

Det har seg sånn at min gamle OCz Solid SSD tok kvelden, dukket plutselig opp som "JMLoader 001" i bios.

Sendte denne i retur til netshop, og iogmed de spurte meg om kontonr, bestillte jeg i god tro om å få pengene tilbake, en ny SSD.

Orket altså ikke vente, da det var grufullt for meg å sitte med forferdelige mekaniske lyder og grufulle hastigheter.

Men så viser det seg at netshop har sendt meg en OCz Agility 60gb disk i stedet for å gi meg pengene tilbake.

Så nå er jeg veldig usikker på hvilken av disse diskene som faktisk egner seg best som OS disk, med andre ord hvilken som er raskest.

Har kikket litt rundt på forskjellige reviews, men sitter fortsatt igjen som et spørsmålstegn.

Veldig fint om noen av dere har noen innspill her! :)

Endret av Elnacho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje lagt med litt info om disse to diskene, slik at dere lettere kan hjelpe meg.

OCZ Agility (60GB)

http://www.ocztechnology.com/products/solid_state_drives/ocz_agility_series_sata_ii_2_5-ssd

Corsair Performance (64GB)

http://www.corsair.com/products/ssd_performance/default.aspx

Legg merke til at Corsair disken på papiret har høyere Write Speed.

Men i tester ser den ut til å ha lavere sequential write.

OCZ disken har også TRIM support, Corsair disken ser jeg har lagt ut en firmware oppdatering som legger til TRIM.

Men kjører for øyeblikket Corsair disken som OS disk, og oppdaterer heller evt firmwaren på den når OCZ disken detter ned i postkassa.

Er det noe info som jeg overser her? Hvilken av disse to egner seg best som Main disk?

Den andre disken vil bli brukt som gaming disk (steam), selv om jeg sannsynligvis vil ergre meg over at jeg ikke kan ha mange spill installert samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...