astroide Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 HEI!! har 2 pcer oppkoblet til denne routeren. Jeg får begge pcene inn på internett uten problemer. Men jeg finner ikke den andre pcen i utforsker på my network places. Jeg har win 2000 og xp. HJELP!!! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Det høres ut som de to pc som du kjører ikke er satt opp mot samme arbeidsgruppe ..... Lenke til kommentar
astroide Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 kan godt være de ikke er det. Ossen setter jeg de opp mot samme arbeidsgruppe?? Lenke til kommentar
skamor Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Kan også hende at du mangler NetBEUI-protokollen..? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 sikkert det, men ser det ut som om jeg er noen supermann på pc. Arbeids grupe netBEUI. Ossen setter jeg de opp?? Er det noe grei forklaring eller er det nyttesløst? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Kan også hende at du mangler NetBEUI-protokollen..? Det skal da ikke ha noe og si. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 NetBEUI er en så og si utgått protocoll fra Microsoft. Den trenger du ikke så lenge du kjører et TCP/IP nettverk. Det er nok at maskinene ikke er i samme arbeidsgruppe (workgroup). Workgroup setter du følgende: Høyre-klikk på My Computer -> Properties -> Computer Name -> Network ID. Lenke til kommentar
astroide Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 jeg har nå satt begge maskinene i den samme workgoroup. Men jeg kan ikke se at noen av maskinen kommer i kontakt med den andre maskinen. Har du noen flere tips, kan det være routeren eller?? :o Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg har nå satt begge maskinene i den samme workgoroup. Men jeg kan ikke se at noen av maskinen kommer i kontakt med den andre maskinen. Har du noen flere tips, kan det være routeren eller?? :o Du har ikke noen brannvegg innstallert på noen av maskinene? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 har jo virus programm, jeg tror det er brann mur i de. Har northon på den ene som har win2000, og xp på den andre, men jeg vet ikke om de er på eller hvordan jeg slår de av. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 har jo virus programm, jeg tror det er brann mur i de. Har northon på den ene som har win2000, og xp på den andre, men jeg vet ikke om de er på eller hvordan jeg slår de av. De må du skru av i så fall, XP har også en innebyggd brannvegg som kan lage krøll. Lenke til kommentar
astroide Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 vet du hvordan de kan bli slåå av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå