Konamixx Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Har nettopp bygd meg en ny PC som jeg nå har koblet til Zyxel P-600 modem via kabel. Alt fungerte helt utmerket etter byggingen og jeg fikk koblet til uten problemer. Jeg har også koblet min X360 til samme modem med kabel, og da jeg spilte på den idag falt plutselig nettet fra min nye PC. Den klarer rett og slett ikke koble seg til modemet. Jeg har prøvd å restarte PC og modem, dratt ut Xbox kabelen, byttet port på modemet uten noe som helst hell. Den klarer fremdeles ikke koble seg til. Jeg har sjekket enhetsbehandling på PCen, men det står at alt fungerer som det skal. Det er også koblet en trådløs router til modemet. Denne er av typen D-link DI-524. Denne fungerer tydeligvis som den skal da den leverer internett trådløst til laptopen, men denne vil heller ikke servere internett til PCen fra sine utganger. Har noen en ide hva filene kan være? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Har du forsøkt med et separat nettverkskort i PC'en. Det virker som om du har eliminert alt bortsett fra selve nettverksporten. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Koble til kabelen og gå i startmenyen, Kjør..., CMD <enter>. ipconfig /all <enter> Post resultatet, evt kun IP, gateway, DNS1. Fjernet du noe programvare like før nettverket forsvant? Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Nei det virket som om nettverket falt etter at maskinen hadde vært i dvalemodus, men restart av PChjalp ikke. Utover kvelden kom nettet plutselig tilbake, men når jeg slo den på i morges var det igjen borte. Skal prøve det du skrev her la7dfa.com i ettermiddag så skal jeg få postet resultatene. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Beklager dobbelpost, men må få inn en liten oppdatering. Har nå prøvd å skifte nettverkeskabel. Samt putten den jeg ikke fikk til å funke i Xboxen. Selvfølgelig hjalp det ikke på PC, men xbox kobler seg finfint til nettverket. Den eneste plassen feilen kan ligge nå er på PC. Det er ingen feil i enhetsbehandling på nettverkskortet. Har også oppdatert med nyeste driver fra realtek uten noen forbedring. Jeg begynner rett og slett å slippe opp for ideer. IP config får jeg lite ut av da den ikke er koblet til noe som helst nettverk. Den kommet opp som nettverkskabel er koblet fra. Får verken IP eller DNS. Det pussige er jo at den funket finfint igårkveld og første dagen jeg hadde snekret den ihop. Hovedkortet jeg bruker er forøvrig GIGABYTE 890GPA-UD3H, med et Realtek PCIe GBE Family Controller. Edit: Har også sjekket bios nå og LAN ddevice står som enabled. Foretok en sjekk der og Bios registrerte 100mbit tilkobling og kabellengde på 10m som stemmer. Etter dette bootet jeg maskinen igjen og nå står den og kobler til et uidentifisert nettverk til evigtid. Slik ser IPconfig ut nå. Endret 22. mars 2010 av Konamixx Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Som du kan se av IPConfig får du ingen IP adresse i og med at den begynner på 169. Jeg ville ha avinstallert alle nettverksdriverne og installert de på nytt samtidig med at brannmuren var slått av. Bruk også Malwarebytes for å kjøre en grundig skann av systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå