Geek_Master Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei, jeg har fått meldinger fra mitt antivirus program(avast free) om at den har blokkert en DCOM exploit fra xx.xxx.xxx.xx:135 . Har prøvd å google og prøvd å deaktivere dcom osv. Men vet ikke helt hva jeg skal gjør for det ser ikke ut til å fungere. Har prøvd å kjøre "Full system scan" og fant ingenting. Tips til hva jeg kunne prøve ville vært fint. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Enkleste er å blokkere port 135 i brannmuren på enten datamaskinen eller på ruteren din. for port 135 bør absolutt ikke være tilgjengelig for internett. http://www.grc.com/port_135.htm Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Har allerede prøvd å sette windows registry til å skru den av, men det ser ikke ut til å hjelpe. Det grc programmet fungerte ikke for meg. Bruker windows 7. Men nå etter at jeg blokkerte port 135 i brannmuren ble port statusen endret til "Stealth" Får se om jeg får noen flere meldinger framover nå. Så takk for hjelpen:) Endret 21. mars 2010 av Geek_Master Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 en ting til, husk at dess færre porter du har åpne ut mot internett, dess færre steder kan du bli angrepet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå