Gå til innhold

Samsung Corby - Hjelp til valg av minnekort.

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat fått oss en liten Corby i familien.

Den har mange muligheter, men lite internt minne (40MB).

Jeg vil gjerne kjøpe mer, og har forstått det slik at den takler inntil 8GB i Micro SD/SDHC.

Ser også at dette skal være av typen TM...

På nettet finner jeg en del av typen TF, men ikke TM...

Hva betyr dette? Er ikke Micro SDHC en felles standard? Er benevnelsen TF og TM egentlig den samme?

Spiller det egentlig noen rolle? Er det forskjeller i skrive-/lagringshastighet? Hva skal man tenke på av kortvalg når det gjelder bruk av video?

- Kom gjerne med konkrete forslag av minnekort til Samsung Corby S3650 og hvem som selger disse billigst på nettet. (Gjerne med adapter til SD/kortleser for PC.) :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det har noe å si hvilken produsent det er av kortet. SDHC betyr at det er høy kapasitet, lurer på om alle kort over 2 eller 4 gb er sdhc kort. Leser hastigheten varierer også, holder du på med musikk og video kan det være greit å styre unna de treigeste kortene. Jeg kjøpte et micro sd kort på 8 gb til toppen 250 på claes ohlson. Der fulgte det med vanlig sd kort adapter, sånn at du kan bruke den som et vanlig sd kort. Tror dette burde funke greit til mobilen.

Lenke til kommentar

Enig med deg at produsent ikke betyr stort, men hva da med TF kontra TM etter benevnelse av Micro SD/SDHC. Det er tydeligvis et sufiks, men jeg aner ikke betydningen...?

Har noen der ute greie på dette???

Lenke til kommentar

Hos Multicom fant jeg denne som jeg også kjøpte:

TRANSCEND 8GB microSDHC Card Class 6, med liten USB-stick minnekortleser (TS8GUSDHC6-P3-) 185,-

Frakt: Posten Uregistrert sending 39,-

Totalt (inkl. mva): 224,-

Jeg antar at dette var et greit kjøp....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...