enden Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har litt problemer med isdannelse i en takrenne. Problemet stammer fra et dårlig isolert tak, men å legge en snau halv million på å utbedre taker er ikke mulig på kort sikt, så jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med symptomene neste vinter. Får jeg holdt takrennene frie så hjelper det på både istapper og sprenging bakover. Hvilke muligheter har jeg? Jeg regner med at varmekabler er en av de emst fornuftige løsningene. Jeg har alt et sentralt styringssystem for strøm med tidsprogrammering av 220V releer, så jeg kan automatisere avising etter behov. Finnes det noen ferdige produkter for dette, eller har dere andre forslag til løsninger? Tipper vi snakker 10 meter takrenne og 5 meter nedløp. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei, har vurdert varmekabler selv. Man får kjøpt ferdige sett med termostat som slår seg inn ved behov. Lurer på om det var på clas ohlson eller biltema jeg såg dette. Skal se litt rundt på nettet og se om jeg finner det igjen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 å legge en snau halv million på å utbedre taker er ikke mulig på kort sikt, Oi. Hvordan er du kommet fram til den prisen? Må hele taket heves eller bygges på nytt for å gi plass til mer Glava og lufting mellom inner og yttertak? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 å legge en snau halv million på å utbedre taker er ikke mulig på kort sikt, Oi. Hvordan er du kommet fram til den prisen? Må hele taket heves eller bygges på nytt for å gi plass til mer Glava og lufting mellom inner og yttertak? Må heve hele taket ja Har ca nada isolasjon, og dårlig lufting i dag, og ingenting å gå på nedover. 470.000,- var den billige løsningen som gikk ut på å rive ut alt fra og med gammel isolasjon og opp. Burde jo få gjort det, men tror helt ærlig jeg skaffer meg en venn innen yrket og gjør jobben selv fremfor å sette det bort til den prisen. Er jo ikke sååå vanskelig. Midlertidig blir det til å hindre isblokk i takrenna på en eller annen måte i alle fall Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Selvregulerende VK med en enkelt bryter. Dette får du kjøpt i antall M hos en elektrogrossist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå