magneman Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei. For omtrent 1,5 år siden spilte jeg Mass Effect 1. Jeg har ikke save game, men husker hva som hendte. Ble litt skuffet at man i starten fikk servert en historie, blant annet at det var Kaidan Alenko som døde, at menneskene ble herskere osv. Ettersom jeg ikke har save game, er det noen måte å endre historien fra Mass Effect 1, slik at det for eksempel var Ashley og ikke Kaidan som døde på Vermire? Har sikkert ikke så mye å si, bare litt synd at handlingene fra Mass Effect 1 har blitt endret i toeren, ettersom jeg husker hva som skjedde. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 rund Mass effect 1 igjen:P Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 rund Mass effect 1 igjen:P Var vel ikke helt et slikt svar jeg ønsket meg... Er det noen som har peiling på om det faktisk går an? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 det er den eneste måten og gjøre det på Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Huff, spør du meg er det nokså dumt at man MÅ starte med de folka, hvordan kunne jeg vite at jeg kom til å få bruk for save game 1,5 år etter at jeg spilte spillet? >.< Går det virkelig ikke an å gjøre noe uten save game? Ødelegger litt av storyen, selv om det ikke har så mye å si. Noen som vet om noen andre som er døde ved standardoppsett? Er det viktige valg som i spillet vil skje som kunne ha utviklet seg annerledes som følge av valg fra ME1? Endret 22. mars 2010 av magneman Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Du kan velge hvem av Kaidan og Ashley som overlever Virmire, det kommer an på kjønnet på din Shepard. Female = Kaidan. Male = Ashley. Alt annet har Bioware valgt for deg om du ikke importerer. Eksempler: Du reddet ikke Destiny Ascension (ie. council-folkene døde), du valgte Udina, du drepte Wrex, etc. For min del tok Bioware alle de feile valgene, bortsett fra det med Kaidan/Ashley, så jeg reinstallerte ME1 og spilte gjennom det enda en gang. Det var vel verdt tiden, for ME2 er veldig mye bedre når ting har gått sånn som du ville. I tillegg det er veldig mange små drypp av innhold som sørger for en følelse av kontinuitet som kun er der om du spiller med en importert save, gjensyn/korrespondanse med karakterer fra ME1 o.l., som gjør ME2 mer helhetlig og, tja, bedre. Endret 22. mars 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Æsj, det ødelegger alt... Vet ikke om jeg orker å gå gjennom Mass Effect 1 igjen, med mindre det er ting fra Mass Effect 1 som gjør at viktige ting utvikler seg annerledes. Er det det? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Husk og ta vare på Mass effect 2 saven din;) den kan brukes i masseffect 3 når det kommer;D Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er vel bare å laste ned en ny save? http://www.masseffectsaves.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå