brian_oconnor-vollan Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) jeg er en gutt på 18 år som fikk kjøpe meg en sierra i fjord sommer og bor litt utenfor hønefoss men får ikke fiksa sierran siden den står oppe i nordland hos farmor og farfaren min så jeg lurte på om noen har noen ideer åssen jeg får frakta den sørover billigst mulig? jeg kan skrive litt om historien til den sierran. jeg tror jeg var rundt en eleve år og da fikk jeg høre av et søskenbarn av meg om at et annet søskenbarna av meg skulle selge en sierra til 1500 -4000 kroner. og det var en 1987 ford sierra 3 dørs med 2,0 ohc motor som starta å gikk fint og mangla bare å montere frontfanger og lakkeres litt nen steder på grunn av lakk som hadde blit skrapa av. den hadde også en xr4i vinge og den hadde blitt satt på solskjermer i front og bakrute. av storebroren til søskenbarnet mitt som skulle selge den. og den har visst vært i familien i flere år. men før jeg fikk vite om den så hadde tanta mi som eide den først solgt den til en kar som seinere solgte den tilbake. og da begynte nest elste sønnen til tanta mi og style den opp mener det var nest eldste og den var veldig kul. med rød lakk. og vingen og hele pakka. men når jeg fikk muligheten til å kjøpe den for 1500 når jeg var 11 år så fikk jeg lov til å prøve kjøre den og det gikk rett i sand dynga og i en av traktor skuffen på den gåren jeg kjørte på. og da hørte jeg bare et skikkelig brak. og jeg skvatt som faen. og søskenbarnet mitt som eide den og var også 11 år han var like rød i ansiktet som en tomat av latter. og jeg spurta rett ut og skjekka med en gang og jeg hadde bulka opp hele pasasjer sia og det en søskenbarnet mitt som satt i baksetet kom ut og var skikkelig skremt. men han andre som eide bare kom ut og tok begge henda på hue å skreik bilen min. og den første som kom ut sa bare jaja da fikk du deg en bilcrossbil i det minste da og lo. og vi måtte kjøre bort til faren til det søskenbarnet mitt som eide bilen og fortelle det. og han bare lo og sa ja no må du ihverfajl kjøp den. og senere ble den bare satt ned i en skogsplass like ved havet oppe i nordland blant andre biler og der stod den stille helt til i fjord sommer og jeg fikk overtalt pappa til å kjøpe den for meg og han så bare kom no så drar vi og hentern. og pappa tok bilen sin og slepte den opp fra skogen og ringte en av onklene som skulle kjøre bilen til pappa og og pappa satt i sierran og ble slept rundt en 2-3 km. og når vi kom fram så begynte jeg å skaffe deler til den og det eneste jeg trengte var et batteri og fordeler lokk og tennkabler og koble det opp så starta den på første forsjøk etter alle de åra og det deneste som var at den fuska litt men etter n oen dager med kjøring og litt justeringer så gikk den fint og jeg kjørte uten bremser det de funka kun når du tråkka den i gulvet og det var antakeligvis en del luft i systemet og den en bremse skiva foran mangla. men håndbrekket fungerte. så jeg kjørte rundt og sladda hele sommeren og den starta med en gang du vridde om nøkkelen vær gang og det var virkelig gøy. og den en kjøreturen kjørte jeg langs veien bort til en skogsvei for å prøve kjøre den sikkelig og jeg kom til den veien jeg skulle svinge inn og tråkka inn clutchen og ga bånn gass og gira ned i andre gir og brå slapp crutchen og kom sidelengs rundt svingen og streknigna kom og jeg retta opp men bakenden sklei ut til andre sia med en gang så jeg fikk en gjevelig fin skjikane drift in den veien og så stoppa jeg og venta på det andre søsken barne mitt som jeg kjøpte bilen av og vi kjørte for harde faen innover skogsveien og kjørte opp til et skianlegg oppe i skogen og tok en sjapp snu oppi toppen og sladda ned mo den gjevelig lange bakken jeg må kjøre ned og måte holde foten på bremsen og kom til den 40- 60 graders svingen måtte svinge inn så girte jeg til andre gir og og ga full gass og kom sidelengs rundt svingen og litt langs den smale skogstrekinga og bakenden så velig nerd skåingen o trerne på sia og forn rett mot noen trær mens jeg lå i sladd også retta fint opp og søskenbarnet mitt lo og skrekk bar faen det var nært og kjørte til bake og til farmor og farfar der den står nå og en dag senere så kjørte jeg langs veien igjen og bort til den gården jeg kjørte den for første gang og da fikk jeg fyldt på luft og skulle kjøre tilbake igjen så ga jeg full gass mot veien og tenkte ikke å skjekke veien om det komm noen biler så fikk jeg full sladd og så en bil kom i mot meg mens jeg lå sidelengs inn på veien front i front meg bile og jeg retta fort opp og bilen suste forbi i full fart. og jeg kjørte og parkerte den for der den står nå og til slutten av somerferien så satt jeg meg på panseret og hørte noen rare lyder og plutselig kom det en skikkelig hvit og skjukk røyk og det så ut som de brant under panseret og jeg sopurta og skreik til pappa at det brenner i sierra og pappa bare sto i gnagen og rista på huet og gikk in med kaffen og ga full faen og jeg spurta bort til sierran og søskenbarnet mitt på 13 år sto kalr med vannslangen og jeg åpna panseret og dev var bare jordingskabelen som brant opp.så nå etter det så har jeg ikke fått gnist på sierran så jeg vet ikke om det er hjernen eller coilen eller hav det nå en er som er problemet og den står oppe i nordland og jeg får ikke gjort noe med den. så hvis noen vet om noen som kan frakte biler billigst mulig så venligst si ifra. jeg har lagt ved noen bilder av sierraen og det er ikke n oe virus i dem. untitled.bmp untitled6ia75i.bmp yr6ayui4k7s55.bmp 5uta64eis57.bmp Endret 22. mars 2010 av brian_oconnor-vollan Lenke til kommentar
Rick Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Sjekk med autolink, er vel bare å få bilen på ett tog eller lignende.. Og bare ett tips, skriver du veldig lange innlegg helst legg inn noen linjeskift.. blir mindre slitsomt å lese da. Lenke til kommentar
brian_oconnor-vollan Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Sjekk med autolink, er vel bare å få bilen på ett tog eller lignende.. Og bare ett tips, skriver du veldig lange innlegg helst legg inn noen linjeskift.. blir mindre slitsomt å lese da. takk for tipset og svaret får se om jeg får til noe. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er jo ikke i nærheten av interessant å hente den bilen, den er jo et vrak. Så glem hele bilen, evt få noen til å frakte den til nærmeste huggeri slik at du kan få vrakpant for den. Så kan du heller finne en tilsvarende bil i nærheten av der du bor, hvis du på død og liv vil ha et vrak. Har du førerkort? hvis ikke så kjøp den en moped Lenke til kommentar
RIP Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Du har jo gode minner fra bilen virker det som, så kan jo være aktuelt å sette den på en låve og vente til du blir 40 og vil være 18 igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå