Gå til innhold

Fatter ikke Win7 sitt aktivering. Får opp rar feilmelding

Anbefalte innlegg

Jeg har Win7 Pro ENG. Jeg installerte den på laptoppen, men har nå heller Linux på den, og vil installere Win7 på en stasjonær pc for spill osv.

Men når jeg skal aktivere får jeg opp dette:

post-124979-1269168146,2554_thumb.png

Hva er dette for noe piss?? Har Win7 min blitt fast forbundet til laptoppen? Har aldri opplevd noe slikt med XP. Der kunne jeg formatere og reinstallere på nye maskiner uten problemer.

Så om det er slikt at den er nå knuttet til laptoppen, hva ville skjed dersom jeg hadde den på min stasjonær og jeg oppgraderte hardwaren?? Samme driten?

Hva kan/skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en OEM versjon av windows så kan du ikke bytte hovedkort eller flytte den over til en annen maskin uten å kjøpe ny lisens. men du kan jo prøve å aktivere via telefon/ ringe microsoft de pleier å være greie har jeg lest

Lenke til kommentar

Også XP har dette, så jeg skjønner ikke hvordan du ikke har fått det der. Om du da ikke hadde corporate versjonen (ingen aktivering).

Nei, XP hadde kunn aktivering av Key. Win7 går ekstra milen med å også forbinde aktiveringen med maskinens ID nummer som er bygget opp av hardwaren.

Du må nok ringe MS og forklare så frigir de aktiveringen. De er ikke vanskelige med det.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hvor fikk du tak i den lisensen da? Om det var via MSDNAA så kan du kun installere den lisensen på en pc. Du vil ikke få aktivert den på andre pcer.

Samme gjelder OEM lisenser, de bindes opp mot hovedkortet og kan ikke flyttes. microsoft er ikke greie med OEM lisenser, da de kun henviser deg til produsenten som har levert OEM lisensen.

Men det blir jo spennende å se om du får aktivert den igjen da.

Lenke til kommentar

Nei, XP hadde kunn aktivering av Key. Win7 går ekstra milen med å også forbinde aktiveringen med maskinens ID nummer som er bygget opp av hardwaren.

Windows XP var den første som kom med aktivering som låste nøkkelen mot en maskinvare id (WPA). Og dette har jeg fått flere ganger med XP.

Lenke til kommentar

Har fått opp den samme feilmeldingen selv, og begynte egentlig å lure på om Microsoft hadde DRM beskyttelse.

Har måttet reinnstallere Win 7 3 ganger grunnet HDD feil, men det var først etter at jeg byttet HK jeg fikk opp den meldingen.

Satser på at en telefon ordner opp dette :)

Lenke til kommentar
In each of the three cases, the utility checks and records information on eight different categories of hardware:[8]

Display Adapter

SCSI Adapter

IDE Adapter

Network Adapter (including the MAC Address)

RAM Amount Range (e.g., 0–512 MB)

Processor Type and Serial Number

Hard Drive Device and Volume Serial Number

Optical Drive (e.g., CD-ROM)

A code based on this information is calculated and stored on the computer's hard drive. This is then sent to Microsoft, together with the Product ID number derived from the 25-character unique Product Key used in the installation of Windows. In Windows XP Service Pack 1 and onwards, the entire Product Key is also transmitted so that can then be checked against a list of known pirated keys.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Product_Activation

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...