Gå til innhold

HD2 eller Desire?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en HTC HD2 og er kjempefornøyd. Har ikke hatt noen problemer av noen slag. Det var hvist litt problemer med sms tidligere, men dette er nå fikset.

Kommer du til å surfe en del på nett er jo HD2 perfekt pga den store og skarpe skjermen.

Stiller meg litt uforstående til dette med at folk ikke liker win mobile, i hvert fall nå med versjon 6,5.

Endret av eLang
Lenke til kommentar

Takker for svar og reaksjoner!

Har hatt en haug av Nokiatelefoner og har nå E90, .. mEn lurer altså på Desire/Android...

Er Android et modent operativsystem, kvitt alle barnesykdommer?

Hvordan er det med apps...? Vet man noe om når man får tilgang til alle mulighetene i Market, også betalprogrammene?

Er Android fornorsket slik at det er norsk tekst i menyer og ellers i telefonen, - hvordan funker det med norsk tastatur og norske tegn, avhengig av tilleggsprogram for å få til dette? - og er det i så fall en grei løsning?

Funker det greit med Exchange-synking / Outlook?

Inntrykk av at mange har store forhåpninger til Android, - at dette blir et betydelig operativsystem i markedet. Bør vel bety at det etetrhvert blir bra utvalg av apps - også mere profesjonelle program?

Finnens det program for administrering av passord, - og holder kryteringen her mål?

Fortsatt takknemlig for alle reaksjoner!

(Mens jeg venter på Desire....)

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har skjønt er nyeste versjon av Android meget bra. Har selv bestilt HTC Desire som kommer med Android 2.1 og ser frem til det.

 

Market er proppet med programmer, både gratis og betaling. Og du kan få det meste av hva du ønsker deg. Om HTC Sense er i norsk utgave vet jeg ikke men for meg er det ikke viktig siden det er like lett å skjønne engelsk (mange år med Engelsk OS på pc). Ellers tror jeg Android har det meste av hva du ønsker deg. Hadde en Samsung Galaxy (hevet kjøpet,jæ..... mobil)en liten stund og fikk prøvd litt og likte det godt. Så nyeste versjon av Android må da være mye bedre hva jeg fikk præve. Blir morro å se.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min HTC Legend tidligere i uka som kjører samme android som Desire. Enda ikke kommet borti noen feil og det som kommer med telefonen av programmer er også på norsk.

 

Vi her i norge har ikke tilgang til betalte apps fra marked enda. Når/om det kommer vet jeg ikke. Mengden av gratis programmer holder i massevis. Du finner stort sett det du trenger :D

 

Ang tastatur og æ,ø og å så kommer de med telefonen men du ser de ikke på tastaturet. Holde a inne så kommer å opp osv. Men du finner norsk tastatur gratis på marked. Har ikke prøvd dette selv da jeg synes det funker greit med løsningen som allerede er der.

Endret av |McT|
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv HD2 i ca 1mnd.

 

En utrolig flott telefon! Peneste designet på en telefon til dags dato.

HTC Sense er dessuten utrolig flott å se på.

 

Jeg kvittet meg da med denne pga. WinMo. Med en gang du går ut av sense-gui'n og inn i winmo merker du at det aldri burde eksistere på en telefon.

 

Så jeg har nå bestillt meg HTC Desire.

Hadde tidligere en HTC Hero, og dette er kanskje den telefon jeg har vært mest fornøyd med til dags dato, så da regner jeg med at desire fortsetter den jobben med bedre spesifikasjoner.

 

Nå kommer dessuten HTC Evo 4G til sommeren, samme utseende som HD2, men med android.

Så når den er lansert kommer jeg til å gå til innkjøp av den.

 

The best of both worlds...

Endret av Equanox
Lenke til kommentar

Jeg har brukt WinMo på en Omnia i900 i mer enn et år, men skal aldri ha windows på mobil igjen. Kjører en custom rom basert på 6.5.3 med Sense som fungerer stort sett ok. Alt er mulig, men det går alt for mye tid med å knote med hacks, registry endringer etc.

 

Eks:

Open Registry Editor (regedit etc)

Navigate to HKLM\Software\Opera\Defaults

Add new DWORD Value as Name: VibrationEnabled and DWORD Data (dec): 1

 

Hvis du ikke skjønner noe av dette, skal du ikke kjøpe mobil basert på Windows Mobile!!

Lenke til kommentar

Kan kommentere følgende om Legend:

 

- Stadige problemer med syncing mot Exhange

- Har ikke oppgavebehandling mot Exchange!

- STORE problemer med blåtann mot flere håndsett jeg hadde liggende

- Utrolig tungvint når man skal skrive norske og engelske e-poster med tanke på tastaturet som kun har et språk... ihvertfall som jeg fikk til. Lastet ned skandinavisk med norsk ordbok men ikke det samme.

Lenke til kommentar

@jolass: Jeg skjønte ikke helt hva som var problemet med tastaturet. Default-tastaturet har ikke norske tegn på direkteknapper, men du hadde jo lastet ned skandinavisk med norsk ordbok, og da får du jo det?

 

Kan du forklare litt mer?

 

Det jeg var mer ute etter var en overgang mellom norsk og engelsk ordbok. Ikke selve tastaturet (selv om jeg innstallerte det skandinaviske).

 

Noen mulighet for å laste ned norsk ordbok inn i tastaturet som allerede ligger på telefonen? Jeg fant det ikke på Market og det er kun Engelsk som kan velges.

 

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

velg desire du, hd2 er et makkverk av en telefon som bare vil gi deg bekyminger....etter 3 dager med min ble den solgt

Alternativt er jo x10 å anbefale, den gikk jeg for

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder en gang. Fordi du tydeligvis hadde et makkverk av en HD2, betyr ikke det at HD2 er dårlig generelt. Når den får 6ere på bestilling så skjønner vel TIL OG MED du at den ikke er et makkverk. Da kunne du heller skrevet at "jeg likte den ikke, men kan hende jeg hadde en dårlig versjon siden andre er veldig fornøyd med den". Med den holdningen du har hjelper du ingen.

 

Jeg synes HD2 er en fantastisk flott telefon, men jeg er enig i at Android som OS er litt mer "for alle". Jeg har ikke hatt noen problemer med min. Den har fungert flott hele tiden uten at jeg har hatt noe kluss, måtte gjort noe hacks eller installert noen filer for å gjøre den bedre.

Lenke til kommentar

@jolass: Jeg skjønte ikke helt hva som var problemet med tastaturet. Default-tastaturet har ikke norske tegn på direkteknapper, men du hadde jo lastet ned skandinavisk med norsk ordbok, og da får du jo det?

 

Kan du forklare litt mer?

 

Det jeg var mer ute etter var en overgang mellom norsk og engelsk ordbok. Ikke selve tastaturet (selv om jeg innstallerte det skandinaviske).

 

Noen mulighet for å laste ned norsk ordbok inn i tastaturet som allerede ligger på telefonen? Jeg fant det ikke på Market og det er kun Engelsk som kan velges.

 

Tar jeg feil?

Jeg har ikke noen Android-telefon enda, men jeg søkte litt på nettet, og det kan se ut som det ikke uten videre er mulig å skifte ordbok på det medfølgende tastaturet, nei. Jeg er enig i at det er en ulempe, men jeg kan ikke tenke meg at det ikke finnes noen app eller et annet tastatur som kan akkurat dette.

Lenke til kommentar

Lekte meg litt i en emulator, og "scandinavian keyboard" har støtte for å velge hvilken ordbok du vil bruke. Du kan velge om ordboken skal følge layouten (altså hvis du bytter til engelsk layout så får du engelsk ordbok), eller om du vil holde layouten konstant og bare bytte ordbok.

 

Det er ikke støtte for flere samtidig aktive ordbøker, du må velge en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...