Gå til innhold

Viften på hovedkortet bråker!


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med bråkete vifter?? Viften som sitter på hovedkortet (på System Controlleren) durer nemlig brukbart... Ganske plagsomt. Er det en enkel måte å smøre slike vifter på, eller bør jeg kjøpe ny? Og hvor kan jeg i såfall kjøpe en sånn vifte..?

 

Hovedkortet er forresten ASUS A7V133.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slike vifter er det stort sett bare å kjøpe nye...

 

dem har slike på microplex.no og 3dfx.no

 

men du kan jo ta å sjekke der hvor du kjøpte hovedkortet og sjekke om dem er så service innstillt at dem sender deg en ny.... gjorde det med ett skjermkort engang ... fikk tilsendt ny vifte gratis :smile:

 

ehhh 3dfxcool.no var det visst :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Phyltre på 2002-01-29 00:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-29 00:16, unwill skrev:

Hmm... trodde A7V brukte en ribbe jeg, jaja, du kan i alle fall bytte den til en ribbe. Da gir den ikke fra seg lyd.


Hvis det er sånn durelyd så er det viberasjonen som skaper det, og da skal det ikke mere til enn en liten dråpe med olje for å få den stille igjen.


 

 

På abit hovedkortet sleit eg ut viftekontakten... funka like bra!

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at mange har dette problemet med Asus-kort. Vi har et Asus med AMD760 chipsett, husker hvilken model, som bråker noe helt j***lig. Virker som dette er en svakhet hos Asus for tiden? Vurderer å bytte den ut med kjøleribbe, er det noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar

Kjør viften på 5v eller 7v istedet for 12v.

Vips ingen støy.

 

Få tak i en overgang fra vanlig 4-pins strømuttak (type harddisk) til 3-pins kontakt, og byttet om den røde kabelen (+5V) og den gule (+12V).

 

5 volt er spenningen mellom den RØDE ledningen og svart, hvis du tenker på 7 volt så får du det mellom den røde, og den gule...5 og 12..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...