Bombur Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Er det noen som har erfaring med bråkete vifter?? Viften som sitter på hovedkortet (på System Controlleren) durer nemlig brukbart... Ganske plagsomt. Er det en enkel måte å smøre slike vifter på, eller bør jeg kjøpe ny? Og hvor kan jeg i såfall kjøpe en sånn vifte..? Hovedkortet er forresten ASUS A7V133. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 slike vifter er det stort sett bare å kjøpe nye... dem har slike på microplex.no og 3dfx.no men du kan jo ta å sjekke der hvor du kjøpte hovedkortet og sjekke om dem er så service innstillt at dem sender deg en ny.... gjorde det med ett skjermkort engang ... fikk tilsendt ny vifte gratis :smile: ehhh 3dfxcool.no var det visst :wink: [ Denne Melding var redigert av: Phyltre på 2002-01-29 00:12 ] Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hmm... trodde A7V brukte en ribbe jeg, jaja, du kan i alle fall bytte den til en ribbe. Da gir den ikke fra seg lyd. Hvis det er sånn durelyd så er det viberasjonen som skaper det, og da skal det ikke mere til enn en liten dråpe med olje for å få den stille igjen. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-29 00:16, unwill skrev:Hmm... trodde A7V brukte en ribbe jeg, jaja, du kan i alle fall bytte den til en ribbe. Da gir den ikke fra seg lyd.Hvis det er sånn durelyd så er det viberasjonen som skaper det, og da skal det ikke mere til enn en liten dråpe med olje for å få den stille igjen. På abit hovedkortet sleit eg ut viftekontakten... funka like bra! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: På abit hovedkortet sleit eg ut viftekontakten... funka like bra! det er vel ikke så lurt.. brikkesetttet har en tendens til å bli varm, derfor blir maskinen ustabil. er ikke uten grunn det er vifte på den da.. Lenke til kommentar
|XenOn Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 assa... man har da ikke mye å klage over når man i det hele tatt klarer å høre chipsetvifta! Jeg hadde vært overlykkelig,jeg, hadde jeg bare hørt den =) menmen.. overklokking har sin pris! Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 hei du har samme problemet som meg! jeg har et asus a7v133-c jeg fant ut at den eneste måten å gjøre noe med dette var å bruke makt. trykk det hardeste du klarer på viften, da stopper den å bråke Lenke til kommentar
2roll Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg har lagt merke til at mange har dette problemet med Asus-kort. Vi har et Asus med AMD760 chipsett, husker hvilken model, som bråker noe helt j***lig. Virker som dette er en svakhet hos Asus for tiden? Vurderer å bytte den ut med kjøleribbe, er det noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Kjør viften på 5v eller 7v istedet for 12v. Vips ingen støy. Få tak i en overgang fra vanlig 4-pins strømuttak (type harddisk) til 3-pins kontakt, og byttet om den røde kabelen (+5V) og den gule (+12V). 5 volt er spenningen mellom den RØDE ledningen og svart, hvis du tenker på 7 volt så får du det mellom den røde, og den gule...5 og 12.. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Grunnen til at disse viftene bråker sånn er pga. at de bruker en slags olje som "kulelager". Først når oljen blir varm vil den bråke mindre. Prøv å finn en liten vifte med ordentlig kulelager. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 har samme hovedkortet..Samme problemet. Bråkte som et helvete den vifta...en skikklig irriterende lyd...Røsket ut vifta jeg...kortet er fremdeles 100% stabilt...ingen problemer overhodet...og mye stillere. (og jeg overklokker i tillegg) Lenke til kommentar
mcper Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Denne her er å anbefale: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB32 per Lenke til kommentar
hutre Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 ASUS A7M266. Når jeg booter min kjære pc er det 50% sjangs for at hk viften begynner å dure noe så inni h****. Får jeg startet opp uten during, derimot, holder den kjeft til neste boot. Lenke til kommentar
Bombur Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Takk for gode råd og tips! Prøvde trikset med å trykke på vifta før jeg startet maskina, og nå er den helt stille! Hvis ikke det varer, så blir det vel til at jeg kjøper en kjøleribbe hos Microplex.no Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 hehe det kommer ikke til å vare bare kjøp en kjøleribbe du Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 jeg har sammen problemet som dere.....har et asus a7v 133-c.....men vifta bråker bare en lita stund....(i 10 min) så blir den varm...grunnen til at d bråker sånn er at jeg tror det er olje lager i vifta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå