warneck Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Jeg skal gå til innkjøp av ny mobiltelefon nå. Jeg har hittil sett litt på de nevnte telefonene fra emnetittelen: HTC Touch pro 2 og Nokia N97 mini. Om dere skal foreslå noen andre telefoner så har jeg noen absolutte krav: Det er fulltastatur (utskyvbart) og selvfølgelig trykkfølsom skjerm. Førstnevnte gjør det faktisk mulig å skrive epost og sms i en hektig hverdag. Det er intet jeg hater mer enn de gamle mobiltastaturene. Fulltastatur på skjerm er litt upraktisk da jeg har relativt store fingre. Vil vel tro det omtrent er kun profftelefoner som har utskyvbart fulltastatur. Så, hva er forskjellene mellom HTC Touch pro 2 (Windows mobile 6.1) og Nokia N97 mini (Symbian OS S60 5th ed) som kan ha relevans? Er det avgjørende forskjeller mellom OS? Er det ene mer lukket og det andre mer stengt? Hvordan er det med tredjeparts programmer? Er de lett tilgjengelige? Er det merkbar ytelseforskjell på telefonene? Fyr løs med alt du tror kan ha relevans. Du kan også nevne estetiske forskjeller. Eller om du mener vekt/størrelsen på den ene er avgjørende. Om det finnes noen gode alterantiver på mobiler uten utskyvbart fulltastatur som har gode trykktastatur på skjermen, så fyr også løs med de.. Om spesifikasjonene og resten av mobilen er bedre, så vil jeg jo overveie muligheten! Endret 21. mars 2010 av warneck Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Sitter med omtrent nøyaktig samme spørsmål! ..noen som har noen svar? En annen ting jeg lurer litt på, er om det faktisk er mulig å tegne håndskisser rett på skjermen med sånn penn som følger med. Ellers så lurte jeg på hva det koster å abonnere på de GPS programmene som følger med. (Synes det er utrolig irriterende å måtte betale ekstra for å bruke tjenester som allerede finnes på telefonen). Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Symbian og Windows Mobile er begge greie OS , Windows Mobile er noe mer "customiserbart" men Symbian er noe mer "touch" vennlig. Det finnes mye apps, spill etc for begge men siden de offisielle app markedene for disse 2 er noe begrenset i utvalg maa du ofte bruke google til aa finne apps, spill etc. Nokias Symbian S60 telefoner leveres naa med gratis Navigsjons program og kart. Her >> er en sammeligning av denne type proff mobiler med utrekbart Qwerty tastatur som inneholder bade Touch Pro2, N97 og mange flere. Og for de som ikke absolut maa kjope fra en norsk butikk, er disse to ypperlige alternativer og: Palm Pre og Motorola Milestone Lenke til kommentar
-M- Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Om noen vil ha en svært billig N97 mini, anbefaler jeg å ta turen til Elkjøp: Annonsen sto på trykk i VG på lørdag, og var ifølge selger bare et dagstilbud. Var likevel intet problem å krangle litt på dét. (Dessuten er det som kjent bare å ringe Telenor for å få låsekode på e-post.) Lenke til kommentar
bror30 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg skal gå til innkjøp av ny mobiltelefon nå. Jeg har hittil sett litt på de nevnte telefonene fra emnetittelen: HTC Touch pro 2 og Nokia N97 mini. Om dere skal foreslå noen andre telefoner så har jeg noen absolutte krav: Det er fulltastatur (utskyvbart) og selvfølgelig trykkfølsom skjerm. Førstnevnte gjør det faktisk mulig å skrive epost og sms i en hektig hverdag. Det er intet jeg hater mer enn de gamle mobiltastaturene. Fulltastatur på skjerm er litt upraktisk da jeg har relativt store fingre. Vil vel tro det omtrent er kun profftelefoner som har utskyvbart fulltastatur. Så, hva er forskjellene mellom HTC Touch pro 2 (Windows mobile 6.1) og Nokia N97 mini (Symbian OS S60 5th ed) som kan ha relevans? Er det avgjørende forskjeller mellom OS? Er det ene mer lukket og det andre mer stengt? Hvordan er det med tredjeparts programmer? Er de lett tilgjengelige? Er det merkbar ytelseforskjell på telefonene? Fyr løs med alt du tror kan ha relevans. Du kan også nevne estetiske forskjeller. Eller om du mener vekt/størrelsen på den ene er avgjørende. Om det finnes noen gode alterantiver på mobiler uten utskyvbart fulltastatur som har gode trykktastatur på skjermen, så fyr også løs med de.. Om spesifikasjonene og resten av mobilen er bedre, så vil jeg jo overveie muligheten! Du kan få kjøpt min HTC Pro 2, IKKE KJØP den. Treg, (både til å surfe og ellers). Ser så fansy ut, men ville nok ha sett på en Iphone istedet. Men som sagt, min er 1 mnd gammel, og jeg er dypt skuffet over den. Tastaturet, og telefonen ellers er bra, men alt går såååå tregt. Har flashet Rom osv, men ikke noe hjalp. Lykke til med valg av tlf. Bror Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Bare et raskt innlegg, orker ikke sjekke specs og sånn på TP2 og N97 akkurat nå Regner forresten med at du mener berøringsfølsom og ikke trykkfølsom? Anyways...: For HTC Touch Pro 2: - XDA-developers! Fantastisk utviklerstøtte For Nokia N97 Mini: - Jeg tror den har bedre hardware? (ytelsesmessig) - 32 GB internminne Andre alternativer: Motorola Milestone - Denne har Android, og jeg ville derfor heller kjøpt den enn de andre HTC Desire - Denne har et fantastisk on-screen tastatur, spesielt i landscape mode, og om du kan leve med å ikke ha hardware-taster, vil jeg så absolutt anbefale denne over alle de ovennevnte! Beklager om det er for lite utfyllende. Bare spør, så skal jeg svare når jeg er mindre trøtt! Endret 2. april 2010 av AudunXetrov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå