Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Bare den dagen det blir ulovlig å oppdra barna sine til en religion vil vi slippe å krangle med hjernevaskede kristne.

 

Det er og blir en av mine håp for fremtiden.

Det er lov til å håpe.

 

Når jeg tar over verden, skal jeg brenne alle hellige bøker, og skyte alle lærde innenfor temaet.

 

Høres ut som noe Gud kunne gjort, bortsett fra at jeg tror verden blir et bedre sted etter en slik opprydding. Etterpå skal alle bli oppdratt etter den gylne regelen.

 

Når jeg tar over verden, skal ALLE (religiøse eller ikke) tvinges til minst et 3-årig kurs i fysikk, kjemi, geologi og evolusjonslæren bl.a.

 

Så kan alle ta et valg derfra på forhåpentligvis et fornuftig grunnlag.

 

Ingen vold, da senker vi oss ned på deres nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud?

 

Tidenes største seriemorder gir vel ikka akkurat så veldig godt inntrykk.

Jesus Kristus (Gud) drepte ingen.

Sikker? For jeg tror jeg kan tenke på flere tilfeller hvor Gud er direkte skyld i at uskyldige mennesker dør.

Jesus Kristus (Gud) er en livgiver ikke en morder.

Lenke til kommentar

 

Når jeg tar over verden, skal ALLE (religiøse eller ikke) tvinges til minst et 3-årig kurs i fysikk, kjemi, geologi og evolusjonslæren bl.a.

 

Så kan alle ta et valg derfra på forhåpentligvis et fornuftig grunnlag.

 

Ingen vold, da senker vi oss ned på deres nivå.

 

Og så håper jeg at kvaliteten på diskusjoner tar seg kraftig opp etter jeg har overtatt verden.

Lenke til kommentar

Kirken sier, som det er 3. gang jeg sier til deg,

Kristendom er å tro på det som Bibelen forteller.

 

Hva er biblen spør du kanskje.

Det skal jeg gjerne fortelle deg IHS. Det er både GT og NT.

 

Men jeg tror på jesus sitt order sier du videre.

Det viktigste grunnlaget for kirkens bekjennelse er naturligvis Bibelen.

Han(Jesus) er selv oppfyllelsen av løftene fra Det Gamle Testamente.

 

Men Jesus opphevet da moselovene?

Jesus opphever ikke noen av Guds lover fra Det Gamle Testamente.

 

MVH

Kirken.no

Endret av Solidsturla
Lenke til kommentar

Hvis du forklarer IHS klart og tydelig hvorfor gud (forutsett at han eksisterer) er tidenes største massemorder, så er hans svar "Nei, gud er god"

 

Null argumenter, null fakta, null diskusjon

gg wp

 

EDIT: Jeg tar tilbake wp.

 

 

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Hvis man bruker 5 minutter på denne siden, vil enhver intelligent person spørre seg selv hvordan i helvete (pun) noen kan kan ha et godt bilde av Gud. Og nei, det spiller ingen rolle om det står i GT eller NT. Siden alt som står i bibelen er sant ifølge de kristne, så er selvsagt grusomhetene i GT like gyldige som de i NT.

Og det er helt utrolig hvordan enkelte ignorerer en del av det som står skrevet og tolker det de vil lese på sin egen måte. Nå anser jeg meg som en normalt rasjonel peron, og dette blir rett og slett for dumt.

 

Og det er interessant hvordan IHS tydeligvis har sin egen form for kristendom, og sin egen måte å tolke alt i bibelen på. Og ikke minst, hvordan vet du alt dette? Er det gud som har "snakket" til deg?

Endret av different
Lenke til kommentar

Hvis du forklarer IHS klart og tydelig hvorfor gud (forutsett at han eksisterer) er tidenes største massemorder, så er hans svar "Nei, gud er god"

 

Null argumenter, null fakta, null diskusjon

Null argumenter ?

 

Jesus Kristus har vist Guds sanne ansikt. Det finnes ingen grunn til å tro at Gud er anderledes. Så hvorfor da ikke tro på Jesus Kristus (Guds sanne bilde) ?

Lenke til kommentar

....Er det gud som har "snakket" til deg?

Ville du gitt røret mer kredibilitet om svaret hans er ja? Det er det utrolig mange kristne som uten å spørre ville gjort... DET er skremmende at vi enda, den dag i dag, ligger under så mye overtro syntes jeg, at noen faktisk TROR på de som påstår at de snakker med gud mens de samme menneskene ringer psykriatisk hvis de påsto de snakket med hvem som helst annet......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...