Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jesus Kristus var ikke den første legen. Han var den største og mest avanserte legen.
Så da kan vi jo like gjerne begynne å tilbe den beste legen som lever nå. For han kan jo fort være Gud.

Men hvordan vet vi hvem som er Den Rette Lege/Gud? Kanskje vi må konkludere med at vi har en Gud per land og det er den beste legen i det respektive landet.

De beste legene som i dag lever, når ikke opp til knærene på Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Jesus Kristus var ikke den første legen. Han var den største og mest avanserte legen.
Så da kan vi jo like gjerne begynne å tilbe den beste legen som lever nå. For han kan jo fort være Gud.

Men hvordan vet vi hvem som er Den Rette Lege/Gud? Kanskje vi må konkludere med at vi har en Gud per land og det er den beste legen i det respektive landet.

De beste legene som i dag lever, når ikke opp til knærene på Jesus Kristus.

 

Nå går det inn litt mer på Jesus, men må bare svare på denne :)

Regner du Jesus som en lege? Jeg trodde han mer var en slags magiker :innocent:

For hvis han faktisk var noe lik en lege ville det vel være mulig å lære bort hvordan man kan helbrede.

Det er i så fall skikkelig kjipt av ham å bare dø uten å gidde å fortelle hvordan man kan helbrede alle mulige sykdommer.

Lenke til kommentar

Kan Jesus/Gud kurere meg for sykdommer om jeg begynner å tro?

Ja.

 

Nå går det inn litt mer på Jesus, men må bare svare på denne :)

Regner du Jesus som en lege? Jeg trodde han mer var en slags magiker :innocent:

For hvis han faktisk var noe lik en lege ville det vel være mulig å lære bort hvordan man kan helbrede.

Det er i så fall skikkelig kjipt av ham å bare dø uten å gidde å fortelle hvordan man kan helbrede alle mulige sykdommer.

Jesus Kristus er ikke dø.

Lenke til kommentar

Nå går det inn litt mer på Jesus, men må bare svare på denne :)

Regner du Jesus som en lege? Jeg trodde han mer var en slags magiker :innocent:

For hvis han faktisk var noe lik en lege ville det vel være mulig å lære bort hvordan man kan helbrede.

Det er i så fall skikkelig kjipt av ham å bare dø uten å gidde å fortelle hvordan man kan helbrede alle mulige sykdommer.

Jesus Kristus er ikke dø.

 

Ok, så sier vi det. Men hvorfor gidder han ikke å komme ned å multiplisere fisk og helbrede da? Hvis han dro rundt i en minibuss så kunne han ha reddet så mange.

Lenke til kommentar

Nå går det inn litt mer på Jesus, men må bare svare på denne :)

Regner du Jesus som en lege? Jeg trodde han mer var en slags magiker :innocent:

For hvis han faktisk var noe lik en lege ville det vel være mulig å lære bort hvordan man kan helbrede.

Det er i så fall skikkelig kjipt av ham å bare dø uten å gidde å fortelle hvordan man kan helbrede alle mulige sykdommer.

Jesus Kristus er ikke dø.

Ok, så sier vi det. Men hvorfor gidder han ikke å komme ned å multiplisere fisk og helbrede da? Hvis han dro rundt i en minibuss så kunne han ha reddet så mange.

Jesus Kristus helbreder de syke og gir mat til de sultene den dag i dag,

gjennom de kristne, som Han lever i.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nå går det inn litt mer på Jesus, men må bare svare på denne :)

Regner du Jesus som en lege? Jeg trodde han mer var en slags magiker :innocent:

For hvis han faktisk var noe lik en lege ville det vel være mulig å lære bort hvordan man kan helbrede.

Det er i så fall skikkelig kjipt av ham å bare dø uten å gidde å fortelle hvordan man kan helbrede alle mulige sykdommer.

Jesus Kristus er ikke dø.

Ok, så sier vi det. Men hvorfor gidder han ikke å komme ned å multiplisere fisk og helbrede da? Hvis han dro rundt i en minibuss så kunne han ha reddet så mange.

Jesus Kristus helbreder de syke og gir mat til de sultene den dag i dag,

gjennom de kristne, som Han lever i.

 

Så hver gang et menneske gjør noe godt er det fordi Jesus lever i dem? Jeg trodde vi hadde fri vilje og alt det jeg?

Lenke til kommentar

Hver gang en kristen gjør noe godt, er det Jesus Kristus (Gud) som gjør noe godt. De kristne har av egen fri vilje lat Gud (kjærlighten) få leve i dem, til hele verdenssamfunnets beste.

 

Hvordan veit du det? Og er det i så fall bare kristne? For det er jo helt feil i forhold til at mange ikke-kristne også hjelper mennesker. Og er det ikke et veldig menneskefintlig bilde du skaper da? At mennekser ikke kan gjøre noe godt på egenhånd.

 

Men vi kan kverulere i evighten. Jeg føler at diskusjonen glir litt ut. Jeg tror at grunnen til at noen har et dårlig bilde av Gud er fordi de fokuserer på noen ting. Og grunnen til at noen har et godt bilde av Gud er fordi de fokuserer på andre ting. Selv synes jeg det er flere punkter som peker på at Gud ikke er god, enn god. Men det kan godt hende du ser det anderledes. Det kommer nok veldig ann på personlig erfaring og oppvekst pluss selvstendig tenkning eller fraværet på det :)

Lenke til kommentar

Vi begynner vel å komme off topic her er jeg redd. Så tilbake til topic: Jeg har et dårlig bilde av gud fordi i de religiøse bøkene hans fremstår han ikke som en veldig grei kar, og de fleste religiøse (jeg har møtt) er nokså forutinntatte, nedlatende, har vanskelig for å se saker fra flere sider og er generelt ikke like gode mennesker som ateister jeg møter.

 

Du må gjerne si at gud er god, IHS, men jeg har faktisk bare ditt ord alene på det. Om jeg forteller deg at SV er et fantastisk parti som ordne alt som er galt i verden, skal du ta meg på ordet da?

 

Det blir litt tynt vil jeg si.

Lenke til kommentar

Nå går det inn litt mer på Jesus, men må bare svare på denne :)

Regner du Jesus som en lege? Jeg trodde han mer var en slags magiker :innocent:

For hvis han faktisk var noe lik en lege ville det vel være mulig å lære bort hvordan man kan helbrede.

Det er i så fall skikkelig kjipt av ham å bare dø uten å gidde å fortelle hvordan man kan helbrede alle mulige sykdommer.

Jesus Kristus er ikke dø.

Ok, så sier vi det. Men hvorfor gidder han ikke å komme ned å multiplisere fisk og helbrede da? Hvis han dro rundt i en minibuss så kunne han ha reddet så mange.

Jesus Kristus helbreder de syke og gir mat til de sultene den dag i dag,

gjennom de kristne, som Han lever i.

 

Så hver gang et menneske gjør noe godt er det fordi Jesus lever i dem? Jeg trodde vi hadde fri vilje og alt det jeg?

Hver gang en kristen gjør noe godt, er det Jesus Kristus (Gud) som gjør noe godt. De kristne har av egen fri vilje latt Gud (kjærlighten) få leve i dem, til hele verdenssamfunnets beste.

Det teller ikke hvis du gjor noe godt uten å tro på jesus! Da kan du like gjerne drite i å gjøre gode ting, du er uansett i allianse med djevelen.

 

Hver gang en lege som ikke er kristen helbreder noen er det ikke legen som gjør det, men jesus som stepper inn og ordner opp.

Nei, ikke-kristne leger oppererer på egen hånd.

Lenke til kommentar

Hver gang en kristen gjør noe godt, er det Jesus Kristus (Gud) som gjør noe godt. De kristne har av egen fri vilje lat Gud (kjærlighten) få leve i dem, til hele verdenssamfunnets beste.

Hvordan veit du det? Og er det i så fall bare kristne? For det er jo helt feil i forhold til at mange ikke-kristne også hjelper mennesker. Og er det ikke et veldig menneskefintlig bilde du skaper da? At mennekser ikke kan gjøre noe godt på egenhånd.

Hvem sier at mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...