Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Kjærligheten som alle mennesker trenger kom til verden som en person, Jesus Kristus.

Jasså? Hva er jesus kristus IHS? Er det en person, mer eller mindre fiktiv, som er beskrevet i bibelen, og KUN i bibelen eller er det en virkelig beviselig person? Tror ikke du klarer å skille jeg.....

Den historiske Jesus Kristus var Gud selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han helbredet de lamme, gav synet tilbake til de blinde,

gav mat til de sultene, vekket opp de døde osv. osv.

 

Han gav seg selv og sitt liv til verden.

Da tror jeg heller jeg velger å tilbe vitenskapen. Den gjør alt dette. Bare på en mye større skala.

Legevitenskapen er en konsekvens av Jesus Kristus.

 

Joiner Lars på denne.

Jesus var sikkert en god lege som var forut for sin tid, men mere enn det var han ikke.

Jesus Kristus var den første i mange ting.

Lenke til kommentar

Ja jesus var en sympatisk kar

 

http://www.youtube.com/watch?v=OqMoGfNtVy4

Halve videoen handler om at Jesus angivelig ba sine disipler stjele en hest.

Ikke en eneste gang nevner Jesus Kristus en hest i de fire evangeliene.

 

I tillegg tro typen i videoen at Jesus Kristus er kongen i lignelsen om pundene, noe Han ikke er.

 

Han leser rett fra biblen, det han sier står der, så enkelt er det

Lenke til kommentar

Halve videoen handler om at Jesus angivelig ba sine disipler stjele en hest.

Ikke en eneste gang nevner Jesus Kristus en hest i de fire evangeliene.

I tillegg tro typen i videoen at Jesus Kristus er kongen i lignelsen om pundene, noe Han ikke er.

Han leser rett fra biblen, det han sier står der, så enkelt er det

Nei, hest nevnes ikke en eneste gang i det evangeliet han leser.

Og Jesus Kristus er ikke kongen i den lignelsen han leser fra sammen evangelium.

Så dette er noe han finner på selv, mens han holder bibelen i hånden, så enkelt er det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Du finner det som passer deg, Iesus Hominem Salvator (IHS). Tvetydighet i bibelen er inntresant og vi kan finne det som passer til den enkelte anledning. Bibelen er full av dobbelmoral... :hmm:

 

Matt. 5:17-19

Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket.

 

Luk. 16:17

Før skal himmel og jord forgå, før en eneste prikk i loven faller bort.

 

Jak. 2:10

For den som holder hele loven, men snubler i ett av budene, har gjort seg skyldig i å bryte dem alle.

 

Så hvilken av disse er rett etter dine definisjoner? Har Jesus snakket med deg IHS og løst deg fra disse slaveåkene?

Ja tror du virkelig Paulus missforstod Jesus Kristus ? :ermm:

 

På veiene av alle de kristne oppfylte Jesus Kristus loven til punkt og prikke

før den daværende himmel og jord gikk til grunne.

 

Kan du utdype dette litt. Jeg forstår ikke helt hva du mener. Er det slik at loven ikke gjelder, eller gjelder den?

Lenke til kommentar

Nei, hest nevnes ikke en eneste gang i det evangeliet han leser.

Og Jesus Kristus er ikke kongen i den lignelsen han leser fra sammen evangelium.

Så dette er noe han finner på selv, mens han holder bibelen i hånden, så enkelt er det.

 

Er det mindre alvorlig å stjele et esel enn en hest?

 

Er dessuten ekstremt lett å argumentere imot denne tyveripåstanden. Eierne av eselet blir klar over at "herren" har behov for det. Ifølge teksten kommer eierne av eselet ikke med noen innvendinger mot at det blir tatt fra dem, teksten sier heller ingenting om de fikk tilbake eselet. Dessuten hører eselet teknisk sett til "herren" så han stjeler isåfall fra seg selv.

Eselet er dessuten en del av "setupen" som fører til Jesu korsfestelse og spiller dermed en viktig rolle.

 

Hvorfor ta slike youtube filmer alvorlig in the first place? Burde være et forbud mot å dra inn sånt i debatter. Wanna be smarting som tar ting ut av sin sammenheng er det vel ikke så mye verdi i, eller?

Lenke til kommentar

Jesus levde jo aldri, det har vitenskapen funnet ut nu ;).

 

Siden vi ikke har noe vitenskapelig bevis for at 89 av mine forfedre som levde for 5000år siden ikke levde, så er konklusjonen at de ikke levde?

 

Jeg lurer på hva slags vitenskap man lærer om på universitetene nå til dags.....

Lenke til kommentar

Det korte svaret er: fordi bildet folk har av Gud er forskjellig inni hodet på den enkelte.

 

Så kan man analysere seg ihjel på grunnene til hvorfor folk er forskjellige, og hva definisjonen på Gud er. Koranen vs bibelen vs vitenskap etc.

 

Det er det som er så fantastisk med mennesker, vi er alle forskjellige pga at vi er "analoge" skapninger. Med det store mangfoldet vi har vil det alltid finnes ekstremt slemme og ekstremt snille folk, mens de fleste befinner seg et eller annet sted nær midten.

 

Det er ikke mulig å definere en person som ond eller god fra fødselen av, men vi fordømmer handlingene basert på hvor langt unna det moralske kompasset vårt deres handlinger ligger. Dette kompasset kan påvirkes mye over tid og vil alltid svinge litt i forskjellige retninger nå og da.

 

Jeg tror folks bilde på Gud påvirkes av nettopp det samme, og bibelen forsøker å være et slikt kompass for folk som ikke har så gode kompass selv. Dvs. et kompass laget for "the greater good". Du skal ikke tenke så mye på deg selv, men ofre deg for horden.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

 

 

Du finner det som passer deg, Iesus Hominem Salvator (IHS). Tvetydighet i bibelen er inntresant og vi kan finne det som passer til den enkelte anledning. Bibelen er full av dobbelmoral... :hmm:

 

Matt. 5:17-19

Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket.

 

Luk. 16:17

Før skal himmel og jord forgå, før en eneste prikk i loven faller bort.

 

Jak. 2:10

For den som holder hele loven, men snubler i ett av budene, har gjort seg skyldig i å bryte dem alle.

 

Så hvilken av disse er rett etter dine definisjoner? Har Jesus snakket med deg IHS og løst deg fra disse slaveåkene?

Ja tror du virkelig Paulus missforstod Jesus Kristus ? :ermm:

 

På veiene av alle de kristne oppfylte Jesus Kristus loven til punkt og prikke

før den daværende himmel og jord gikk til grunne.

 

Kan du utdype dette litt. Jeg forstår ikke helt hva du mener. Er det slik at loven ikke gjelder, eller gjelder den?

Jesus Kristus oppfylte loven i alle kristnes sted (for dem). De kristne er derved satt fri fra loven.

Lenke til kommentar

Det korte svaret er: fordi bildet folk har av Gud er forskjellig inni hodet på den enkelte.

 

Så kan man analysere seg ihjel på grunnene til hvorfor folk er forskjellige, og hva definisjonen på Gud er. Koranen vs bibelen vs vitenskap etc.

 

Det er det som er så fantastisk med mennesker, vi er alle forskjellige pga at vi er "analoge" skapninger. Med det store mangfoldet vi har vil det alltid finnes ekstremt slemme og ekstremt snille folk, mens de fleste befinner seg et eller annet sted nær midten.

 

Det er ikke mulig å definere en person som ond eller god fra fødselen av, men vi fordømmer handlingene basert på hvor langt unna det moralske kompasset vårt deres handlinger ligger. Dette kompasset kan påvirkes mye over tid og vil alltid svinge litt i forskjellige retninger nå og da.

 

Jeg tror folks bilde på Gud påvirkes av nettopp det samme, og bibelen forsøker å være et slikt kompass for folk som ikke har så gode kompass selv. Dvs. et kompass laget for "the greater good". Du skal ikke tenke så mye på deg selv, men ofre deg for horden.

Horden er deg selv. At du eksisterer uavhengig av horden er en illusjon.

Lenke til kommentar
Jesus Kristus var ikke den første legen. Han var den største og mest avanserte legen.
Så da kan vi jo like gjerne begynne å tilbe den beste legen som lever nå. For han kan jo fort være Gud.

Men hvordan vet vi hvem som er Den Rette Lege/Gud? Kanskje vi må konkludere med at vi har en Gud per land og det er den beste legen i det respektive landet.

Lenke til kommentar

Jesus levde jo aldri, det har vitenskapen funnet ut nu ;).

 

Siden vi ikke har noe vitenskapelig bevis for at 89 av mine forfedre som levde for 5000år siden ikke levde, så er konklusjonen at de ikke levde?

 

Jeg lurer på hva slags vitenskap man lærer om på universitetene nå til dags.....

På sto noen av dem at de var guds sønn/datter? gjorde de mirakler?

 

Var de konger eller mektige politkere?

 

Neivel hvorfor skulle de da være registrert i historien.

Nå er det slik at Jesus i følge bibelen gjorde en del ting som var nevneverdige , da er det rart at han ikke blir nevnt i flere kilder enn bibelen, det er også klart at jesus bare var et nytt navn gitt til div andre mytologiske persjoner fra div mytologier.

Noe som gjør det klart at sjangsen for at jesus som beskrevet i bibelen levde latterlig liten.

Om en eller annen random persjon som levde for 2000år siden kanskje het jesus kan godt hende, men han var ingen guds sønn og gjorde ikke mye av seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...