Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Aktiv som i at han fysisk påvirker vår verden? Og hva mener du med ikke over alt?

Ja, men er ikke dermed årsaken til alt som skjer.

Så det vil da si at alt som ikke er så bra er ikke hans skyld, som vulkaner, jordskjelv og andre natur katastrofer? Det er bare gode ting han har skylden for med andre ord?

Lenke til kommentar

Aktiv som i at han fysisk påvirker vår verden? Og hva mener du med ikke over alt?

Ja, men er ikke dermed årsaken til alt som skjer.

Så det vil da si at alt som ikke er så bra er ikke hans skyld, som vulkaner, jordskjelv og andre natur katastrofer? Det er bare gode ting han har skylden for med andre ord?

Gud elsker mennesket, følgelig er ikke Han årsaken til natur katastrofer, hvor mange mennesker lider og dør.

Lenke til kommentar

Nei, gud er såklart uten skyld...

 

Personlig har jeg mer sansen for den andre tegneserie helten i kristen mytologi, satan, for han tørr i hvertfall å stå frem og ta på seg skylden for det han har gjort OG er sterk nok til å ta alle de kristnes skyld for de dumme tingene de gjør også... Og fremstår derfor mer som en helt av den grunn i mine øyne.

 

Som hitchens engang sa, at det er synd at helvette ikke finnes, for det er så mange kristne som ville hatt godt av en tur dit...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Nei, gud er såklart uten skyld...

 

Personlig har jeg mer sansen for den andre tegneserie helten i kristen mytologi, satan, for han tørr i hvertfall å stå frem og ta på seg skylden for det han har gjort OG er sterk nok til å ta alle de kristnes skyld for de dumme tingene de gjør også... Og fremstår derfor mer som en helt av den grunn i mine øyne.

 

Som hitchens engang sa, at det er synd at helvette ikke finnes, for det er så mange kristne som ville hatt godt av en tur dit...

Nei, djeveler er ikke villig til å ta på seg skylda for noe som helst, RWS

 

Alle de skyldige er i helvete, der plages de dag og natt av sine demoner.

 

Det er derfor Christopher Hitchens drikker så mye alkohol hver dag.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Nei, djeveler er ikke villig til å ta på seg skylda for noe som helst, RWS

 

Alle de skyldige er i helvete, der plages de dag og natt av sine demoner.

Da er jeg redd du måter en del kristne der IHS... :)

 

Det er derfor Christopher Hitchens drikker så mye alkohol hver dag.

Hørt om alkoholikker? :) Det er ingen synd i seg selv, da det kun går ut over den som drikker i første omgang. Nå tjener han sikkert nok penger slikt at forbruket ikke går utover økonomien hans og til hans familie, men det får være hans valg. Tror ikke han drikker fordi han er spesielt redd for helvette, som han ikke en gang tror på... :)

 

 

Men hvordan kan den samme fyren som etter sigende har skrudd sammen hele universet frikjennes for skyld når det er hans design som er dårlig? Og på toppen av det (også ettersigende dine likesinnedes påstander) VISSTE hva som kommer til å skje?

 

Han er jo direkte skyld i dette og kan ikke unnskyldes i det hele tatt hvis det stemmer at han har skrudd i sammen den verden vi lever i.. For en merkelig tankegang, for det blir som å skylde på bakeren når et bygg som er satt opp av en arkitekt raser sammen det... :no: Ingen logikk whatsoever i det du sier jo... Men så er du veldig fæl til å logre for gud også du da ;)

Lenke til kommentar

Nei, gud er såklart uten skyld...

 

Personlig har jeg mer sansen for den andre tegneserie helten i kristen mytologi, satan, for han tørr i hvertfall å stå frem og ta på seg skylden for det han har gjort OG er sterk nok til å ta alle de kristnes skyld for de dumme tingene de gjør også... Og fremstår derfor mer som en helt av den grunn i mine øyne.

 

Som hitchens engang sa, at det er synd at helvette ikke finnes, for det er så mange kristne som ville hatt godt av en tur dit...

Nei, djeveler er ikke villig til å ta på seg skylda for noe som helst, RWS

 

Alle de skyldige er i helvete, der plages de dag og natt av sine demoner.

 

Det er derfor Christopher Hitchens drikker så mye alkohol hver dag.

 

Hørt om alkoholikker? :) Det er ingen synd i seg selv, da det kun går ut over den som drikker i første omgang. Nå tjener han sikkert nok penger slikt at forbruket ikke går utover økonomien hans og til hans familie, men det får være hans valg. Tror ikke han drikker fordi han er spesielt redd for helvette, som han ikke en gang tror på... :)

 

Du missforstår fullstendig, RWS Christopher Hitchens er i helvete. Han drikker alkohol hver dag for å bli kvitt de demonene som dag og natt plager ham. Det er hans egen skyldfølelse som produserer det helvete han er i (inklusiv demonene som plager ham).

 

Alkohol er helt greit, men det er ikke veien ut av helvete. Man kan ikke drikke bort skylda.

 

 

delirium1.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Har du aldri hørt om å drukne sine sorger du eller? Du skal jo ikke lære dem å svømme...

 

 

Tull og tøys fra deg igjen IHS, igjen kommer du med stupide ulogiske antagelser som noen har lært deg. Mulig du ikke er klar over det, men hvis du mener hitchens drikker for å bli kvitt demoner om fiktiv skyld må jammen Dawkins være heavy på dop han da? :D Og Den Dennett sniffer kokain? For det er det du mener ikke sant, at siden de er i mot religion så må de være besatt ab demoner eller noe lignende? (Jada, her trekker jeg på smile båndet over stupid logikk...)

 

Det er nok ikke helt slik i den virkelige verden skjønner du :)

Lenke til kommentar

Litt grunnleggende psykologi, RWS

 

Når et individ blir så tynget av skyld (synder) at det ikke lenger kan leve med seg selv oppstår en eller flere personlighets spaltninger hvor i gjennom individet forsøker å distansiere seg fra sin skyld.

 

Å si at skyldfølelsen med tilhørende helvete og demoner ikke finnes gjør saken bare verre.

 

Den eneste veien ut er å vedkjenne seg sin skyld.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jepp, grunnleggende bullcrap!!! :roll:

 

Og alle skjønner at det ikke er slik i den virkelige verden, men noen ignoranter er opplært til å si dette tydeligvis, så bare la dem dure ivei. De er snart utdødd allikevel. Skal vedde på at du lærer en krokodille å sitte pent og gi labb (?) fortere en du lærer visse på forumet her hva evolusjon, anger, raser, arter osv er for noe... Bare prøv så skal du se! :)

Lenke til kommentar

Har vanskelig for å se for meg at tullpratet dør ut i nærmeste fremtid. Vet om flere individer på skolen min som er temmelig fanatiske kristne (drar til kirka annenhver søndag osv)

 

Og så lenge det finnes foreldre som lyver om religion til barna sine kommer det ikke til å dø ut. Bare dagen det blir forbudt å lære ungene sine religion som sannhet... *gleder seg*

 

 

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne på dette spørsmålet, eller formulere det riktig for deg.

 

Hvordan er du så brennsikker på at det akkurat er din religion som er den rette. Tror du at du hadde vært kristen om du hadde vært oppvokst i India?

Om du føler gud eller ser gud i hva du gjør, hvordan er du sikker på at du ikke føler en gresk gud eller en hinduistisk gud?

Og sett at du faktisk på en eller annen tilfeldig måte hadde vært kristen i India, ville du ikke da vært ekstremt ulykkelig ettersom ingen andre deler din tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...